Re: Kubota GL 23 DT "Grandel"
: 13 gru 2021, 20:07
Nie wiem jak rozwiazny jest ten temat w GL. Wiem natomiast ze gdyby takie objawy wystąpiły w b2150 to uszkodzony byłby tryb tzw chonika w mechanizmie bi spieed umieszonym na wejściu wału napędowego do przedniego mostu. Sama naprawa byłaby banalnie prosta , pytanie tylko ile kosztowałby nowy tryb ( z wygladu przypomina wałek pośredni skrzyni biegów z Komarka

Na zdjęciu wałek z Komar2 .Zasada działania jest taka że przy jezdzie na wprost naped realizowany jezt przez małe koło , w momencie skrętu kół (przy aktywowanym bi speed) tarczki sprzęgła rozpinają naped , wyłącza sie napęd z małego koła, a załącza na duże koło , tarczki sie schodzą i prędkość kół przednich wzrasta.
Przyczyna twojej awarii jest prosta, ktoś wbrew instrukcji , używał trybu bi spped na twardym podłożu ( asfalt , beton) A jesli na traktorku był zamocowany ładowacz, czy choćby obciążniki - to taka awaria pojawi sie natychmiast.

Na zdjęciu wałek z Komar2 .Zasada działania jest taka że przy jezdzie na wprost naped realizowany jezt przez małe koło , w momencie skrętu kół (przy aktywowanym bi speed) tarczki sprzęgła rozpinają naped , wyłącza sie napęd z małego koła, a załącza na duże koło , tarczki sie schodzą i prędkość kół przednich wzrasta.
Przyczyna twojej awarii jest prosta, ktoś wbrew instrukcji , używał trybu bi spped na twardym podłożu ( asfalt , beton) A jesli na traktorku był zamocowany ładowacz, czy choćby obciążniki - to taka awaria pojawi sie natychmiast.