Strona 2 z 3

Re: Remont silnika Hinomoto E324

: 30 mar 2016, 23:12
autor: marchewka
Każda informacja na wagę japońskiego złota :) Super że jest ten katalog, muszę go nabyć. Jak wyciągnę tłoki to obejrzę dokładnie, stan tych tulei. Zależało by mi na pozostawieniu nominalnego wymiaru, ceny tłoków są faktycznie imponujące :) Co do ciśnienia sprężania to oczywiście je zmierzyłem zanim się zabrałem za remont, ale niestety co cylinder to było gorzej:)

Re: Remont silnika Hinomoto E324

: 31 mar 2016, 11:13
autor: emek650
Silnik i tak musicie rozebrać "do naga", jak będziesz miał tłoki na wierzchu to myślę że warto zajrzeć http://www.motoran.pl/ masz po drodze,mają dość duży wybór części silnikowych, robią szlify i tulejowanie bloków.

Re: Remont silnika Hinomoto E324

: 02 kwie 2016, 18:49
autor: marchewka
Witam, no i się wyjaśniło:) Tuleje czarne jak czarny scenariusz ale cała reszta ok. Na chwilę obecną golutki blok występuje osobno i w poniedziałek rano jedzie do renowacji. O dalszych sukcesach będę informował na bieżąco a poniżej zdjęcia z ringu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak widać układ nie jest zużyty.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Remont silnika Hinomoto E324

: 02 kwie 2016, 19:50
autor: emek650
Piękna robota, ale rozwałka w drobny mak :shock: , z tego co widać to chyba niewiele pracował, czyli blok do tulejowania, nowe pierścienie, uszczelki i powinien być "perfekcyjny" ( :lol: ) traktorek.

Re: Remont silnika Hinomoto E324

: 03 kwie 2016, 07:10
autor: k_sit
Niewiem czy tulejowanie coś da ,raczej szlif i tłoki nad wymiarowe. Jaki jest luz na pierścieniu tak na zdjęciu to powyżej 1 mm to trochę za dużo . A świece sprawne ?

Re: Remont silnika Hinomoto E324

: 03 kwie 2016, 09:39
autor: marekspectra
Obrazek


Jeśli to wżery , to troche słabo. Sam w domu nie wiele wymyślisz. Blok, tłkoki, korbowody etc trzeba zawieść do dobrej firmy. Ocenią co z tym zrobić. Mozna jechać do drugiej by zweryfikować co mówi ta pierwsza.

Można zrobić druciarstwo - przechonowac tuleje, dorobić nowe pierścienie - będzie działac ale to szajs nie robota. Jesli tłoki w dobrym stanie to dobrałbym do nich pierścienie i dorobił do tłoków nowe tuleje.

Bo o rzeczach oczywistych czyli nowe tłoki.tuleje pierscienie itp nie mówie.

...o ile tuleje są wymienne :) Jeśli nie, to szlif i tłoki nadmiarowy... ale najpierw trzeba je znaleść.

Re: Remont silnika Hinomoto E324

: 03 kwie 2016, 10:01
autor: piotrbpm
Moim skromnym zdaniem to takie wżery nie powodują utraty kompresji ,co innego jakby były rysy od góry do dołu .
Trzeba było założyć nowe pierścienie ,spr głowice na szczelność i składać .

Re: Remont silnika Hinomoto E324

: 03 kwie 2016, 15:35
autor: kamil00
Zgadzam się z Piotrem tuleje nie są jeszcze takie złe , u mnie na jednej tuleji są wżery od wody całkiem spore i silnik mimo to całkiem dobrze smiga . Ze znalezieniem części do silnika będą napewno spore problemy a jeśli już to i cena będzie napewno zaporowa

Re: Remont silnika Hinomoto E324

: 03 kwie 2016, 23:46
autor: marchewka
Witam, dziękuję za zainteresowanie tematem. Wżery w gładziach cylindrów na żywo wyglądają nieciekawie, po rozebraniu były pokryte grubą warstwą złóg rdzy. Jest to w zasadzie jedyny napotkany mankament. Spróbuję prze węszyć temat, jutro odezwę się do firmy http://www.motoran.pl/ , zobaczymy jak oni to widzą.

Re: Remont silnika Hinomoto E324

: 30 kwie 2016, 23:42
autor: marchewka
Witam po dłuższej przerwie i chwalę się, że traktorek powrócił do żywych :)