Wymiana uszczelniaczy osi tylnej Iseki TA227

Awatar użytkownika
Rav
Posty: 484
Rejestracja: 12 kwie 2014, 20:15
Lokalizacja: Mazowieckie okolice Ostrołęki

Wymiana uszczelniaczy osi tylnej Iseki TA227

Post autor: Rav » 18 maja 2015, 18:51

Witam.
Poniżej fotki z wymiany uszczelniaczy osi w w/w modelu.
wyglądało to tak że ciekło z jednej i już się pociło z drugiej, więc wymieniliśmy obie strony:
Obrazek
Niestety jako że nie mam czym nagrywać będą same fotki:) części elementów foto nie robiłem ale opiszę.



Podnosimy sobie sprzęt, zdejmujemy koła, spuszczamy olej i demontujemy kolejno:
cięgna hamulców,
Obrazek
blaszaną osłonę,
pedał blokady mechanizmu różnicowego, śruby od poduszki mocujące błotniki,
Obrazek
dźwignię napędu 4x4,
czujnik położenia tylnego siłownika (czy jakoś tak)
przewody tylnego siłownika,
Obrazek
zawiesie tylne.

Odkręcamy wszystkie śruby dookoła, zamiast jednej warto sobie wkręcić długą śrubę po której ściągniemy obudowę, (jest dość ciężka) rozopławiamy obudowę półośki i ściągamy.
Śrub jest 3 długości z jednej strony a z drugiej 4 - warto patrzeć po "wybrzuszeniach" na obudowie która gdzie idzie.

Po zdjęciu wygląda to tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Odginamy zabezpieczenie, robimy sobie znak jak jest dokręcona nakrętka, odkręcamy nakrętkę, ściągamy koło zębate z łożyskiem, wyciągamy rurę która robi za dystans i wyciągamy półośkę.

Oryginalny simering kasetowy wystarczy podważyć śrubokrętem, wyciągamy tulejkę, podkładkę dystansową która jest między simeringiem a łożyskiem.

Czyścimy sobie wszystko, PAMIĘTAMY włożyć podkładkę o której wspomniałem powyżej żeby 2 razy nie rozbierać :) nabijamy nowy simering i składamy w odwrotnej kolejności.
Obrazek

Po odtłuszczeniu powierzchni, silikon i składamy pamiętając o długościach śrub.
Wymieniamy filtr oleju i składamy wcześniej zdemontowane elementy. Wkręcamy korek spustowy, lejemy olej i voila. Cieszymy się brakiem wycieków.

Oryginalna kaseta:
Obrazek
Obrazek
i w razie czego numer zastosowanego przeze mnie uszczelniacza:
Obrazek

Sorry za jakość poradnika ale mam nadzieję że komuś się może przyda kiedyś :)

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 779
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Wymiana uszczelniaczy osi tylnej Iseki TA227

Post autor: emek650 » 18 maja 2015, 19:55

Dzięki za poradnik, w moim na razie sucho, ale pewnie w bliżej nie określonej przyszłości też zacznie płakać a wtedy jak znalazł. :D .Na razie muszę wymyślić uszczelniacz na wałek WOM bo po wymianie na zwykły simering cieknie :cry: .

ODPOWIEDZ