marekspectra pisze:W tej wersji- istotnie nadaje sie tylko do tyczek fasoli, ale...
Popatrzmy na ta konstrukcje jako "model" czyli wyobraźmy sobie że robimy wózidło do dłużycy . I tu widze naprawde parę plusów.
No właśnie patrzę jak na model, pewną ideę...
- Regulowana długość - bez komentarza (w sensie, że dobra rzecz - sam mam przyczepkę jednoosiową z taką możliwością i się przydaje).
- Wahliwość osi - niezbędna w każdym pojeździe czterokołowym i tutaj ładnie i prosto rozwiązana.
- Brak kierata nie polepsza skrętu kół, a wręcz przeciwnie - układ zwrotnicowy zastosowany w tym pojeździe pogarsza zwrotność. W klasyczny, "wozowym" układzie możesz nawrócić w miejscu stawiając dyszel prostopadle do osi wozu. A jak go jeszcze przegniesz to możesz zawrócić z jednoczesnym cofnięciem. Oczywiście zależy to od średnicy kół przedniej osi (czy schowają się pod ramą wozu.
Dodatkowo zwrotnice mają o wiele mniejszą nośność niźli sztywna oś - zwłaszcza te przedstawione na zdjęciach - i to one IMO głównie ograniczają nośność tego "wozu". ;)
Ale ogólnie powtórzę: fajnie, że te zdjęcia się pojawiły. :)