Podłączenie Tura,dwie pompy, Mitsubishi Mt225

Hofmann
Posty: 5
Rejestracja: 21 lut 2022, 15:08

Podłączenie Tura,dwie pompy, Mitsubishi Mt225

Post autor: Hofmann » 07 mar 2022, 11:04

Witam, jak już wspomniałem w powitalnym poście chciałem opisać podłączenie tura przez firmę Traktexpo w Somoninie.
Kupując traktorek byłem zupełnie zielony (i nadal pewnie jestem więc proszę o wyrozumiałość) nigdy wcześniej nie miałem styczności z takim sprzętem. Sprzedawca zachwalał i mówił że wszystko jest po serwisie, jak się okazało życie zweryfikowało.
W chłodnicy woda zamiast płynu (skończyło się lutowaniem chłodnicy cudem mi się udało i czyszczeniem całego układu wraz z zablokowanym termostatem)
Olej silnikowy czarny jak smoła(po dwóch wymianach wszystko jak należy)
No i olej przekładniowo hydrauliczny, po zlaniu starego zobaczyłem że utworzyły się dwie nie mieszalne substancje, po prostu instalując tura dolali co tam mają pod ręką i heja do sprzedania.
W tym momencie chciałbym podziękować za wasze wskazówk na tym forum odnośnie podłączenia hydrauliki.
Nie świadomy tego że,wszystko jest zrobione na tzw.ryja, rownalem sobie dzialke pełen szczęścia, do czasu aż zauważyłem wyciek oleju z jednej złączki przy turze.Od tego momentu moją czujność wzrosła , zauważyłem że pompa zrobiła się głośniejsza, i zacząłem dociekania co z czym i jak jest podłączone.
Caly nowy układ był zrobiony na 8mm przewodach z taką ilością złączek że chyba ze starych skrawków robione (każdą złączka o średnicy ledwo 5mm) oczywiście wpięty w układ bez tulei i spływu.
Za waszymi wskazówkami wymieniłem przewody na prawidłowe, wstawiłem tuleję i wolny spływ z tyłu skrzyni.
Robiąc wszystkie te poprawki zaczalem po troszku więcej kumać co gdzie idzie, okazuje się że mam dwie pompy hydrauliczne no i wychodzi na to że "fachowcy" podłączyli się turem do pompy wspomagania kierownicy(dziwne bo w miejscu gdzie jest przecięcie i podłączenie wygląda że nakrętki są stare i wygląda jak by to było orginalne podejście, chyba że użyli starych nakrętek)
Cały sezon tak pracowałem wyrównując działkę. Zły jestem na siebie że wcześniej nie dociekałem co się z czym je, no ale jak to mówią mądry Polak po szkodzie.
Więc jestem teraz w sytuacji gdzie muszę się podłączyć do głównej pompy(obsługującej tuz), i tu mam do was pytanie. Szukając miejsca gdzie mógłbym się wpiąć znalazłem coś takiego na korpusie skrzyni od strony prawej:
Obrazek
https://drive.google.com/drive/folders/ ... BYxuMblkIK

Z prawej strony jest zasilanie od pompy
z lewej wychodzi rurka najprawdopodobniej do rozdzielacza Tuz, na dole są dwa nyple skręcone na teflon(po wykręceniu ich i dmuchnięciu kompresorem wychodzi że mają przejscie między sobą), w prawym górnym rogu nakrętka-byc może pressure relief valve?
Czy ktoś widział coś podobnego, jak wspomniałem jestem kompletnym laikiem i może to jest banalne dla niektórych. Wiem że mogę się wpiąć w wyjście z pompy ale nigdzie nie widzę dobrego (łatwego) dostępu, a być może to jest przewidziane wyjście na hydraulikę zewnętrzna?

Sorry za referat mam nadzieję że ktoś z was jest w stanie mi doradzić.

Awatar użytkownika
yanmarf17d
Posty: 939
Rejestracja: 03 mar 2017, 21:31
Lokalizacja: podkarpackie/Bratkówka

Re: Podłączenie Tura,dwie pompy, Mitsubishi Mt225

Post autor: yanmarf17d » 07 mar 2022, 19:39

Widać, że ta firma stosuje jakieś bandyckie metody przygotowania traktorka do sprzedaży,
Z podłaczeniem Tura do wspomagania to już przeszli samych siebie. Dobrze ,że szybko powymieniałeś te wymienione oleje , bo miałbyś większy kłopot.
Użytkownicy Mitsu zapewne udzielą Ci wskazówek , jak podpiąć się pod ten element.
Powodzenia
Zdzisław - YanmarF17D +kosiarka sadown 120 + miniładowacz+ paleciak + wiertnica +pług jednoskibowy+pług do śniegu+przyczepka +glebogryzarka RSA 130M+kultywator+pielnik+inne
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/

TooSlow
Posty: 415
Rejestracja: 27 maja 2016, 16:24
Lokalizacja: Rybnik

Re: Podłączenie Tura,dwie pompy, Mitsubishi Mt225

Post autor: TooSlow » 07 mar 2022, 23:04

Cześć,

Musisz wpiąć się szeregowo w instalację.

Skoro tak, to zostaje wyjście z pompy.

Przez moment wydawało mi się, że możesz się podpiąć pod górną nakrętkę z lewej strony (pressure relief valve), ale nie da przecież rady, bo to by było połączenie równoległe.

Te dwa nyple od spodu wyglądają jak do spuszczania oleju - przynajmniej zawsze śrubę czterokątną widywałem przy korkach od oleju.

Hofmann
Posty: 5
Rejestracja: 21 lut 2022, 15:08

Re: Podłączenie Tura,dwie pompy, Mitsubishi Mt225

Post autor: Hofmann » 08 mar 2022, 18:10

Dzięki panowie za zainteresowanie.
Firma ma się chyba dobrze bo nową siedzibę otworzyli :roll: , a ja niestety tak pracowałem cały sezon,
Jakkolwiek wspominałem, że między wejściami na dole(nyplami z teflonem) jest przejście, więc na chłopski rozum mógłbym się tam w piąć ale pewnie byłaby potrzebna jakąś tuleja by przekierować strumień i jednocześnie nie ominąć zaworu przelewowego(ciśnienieniowego) tylnego podnośnika.
To tylko moje gdybanie bo niestety nie mam żadnych schematów. :(
Wcześniej podłączyłem manometr pod lewy nypel i po odpaleniu jest tam robocze ciśnienie kiedy operuję Tuzem przy końcu(całkowitym uniesieniu) ciśnienie chwilowo wzrasta więc myślę że moje gdybania mogą mieć pokrycie.
Mam nadzieję że uda mi się coś porobić w weekend i zamelduję czy coś się udało ogarnąć.
Jak nie to pozostanie jakoś się wpiąć pod pompe choć jak na razie nie widzę dobrego miejsca.

Tymczasem jeśli ktoś ma jakiś schemat lub wiedzę jak by to ugryźć proszę o pomoc.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ