Strona 1 z 2
Witam
: 15 mar 2017, 16:46
autor: murek35
Witam majsterkowiczów i profesjonalistów.
Jestem tutaj ponieważ zrobiłem Sama na bazie Dzika 21 (skrzynia biegów)oraz silnika Fiata 126P .Sprzęt sprawuje się dobrze,z jednym ale.Latem mocno mi się grzeje.Chłodzenie wiatrem jest za słabe.Dlatego też postanowiłem wstawić mu ropniaka.Trafiła mi się Corsa B diesel.Niestety nie wiem jaki to silnik.Napewno nie turbo.No i mam problem z elektroniką.Jeśli ktoś coś w temacie ,to chętnie skorzystam _:)
Jeszcze raz pozdrawiam.
ps.Przy okazji wrzucę fotki mojego sprzętu,a tu jest link na YT
https://www.youtube.com/watch?v=LEKQC2AKtr8
https://www.youtube.com/watch?v=JOM_9yKzh0o

Re: Witam
: 15 mar 2017, 19:45
autor: toku74
Daj zdjęcia tej pompy. Teoretycznie ona potrzebuje tylko jednego plusa po zapłonie na zawór paliwa.
Re: Witam
: 15 mar 2017, 21:04
autor: zbYszek
Dziwne. Silnik od malucha nie miał problemów z przegrzewaniem się. A nawet permanentnie pracował niedogrzany w polskich warunkach...
I nie, prędkość pojazdu nie ma nic do rzeczy. :)
Re: Witam
: 15 mar 2017, 21:47
autor: Michał126
Silnik w samochodzie nie pracuje z pełną mocą np. przez godzinę. Miałem malucha, silnik znam na pamięć. Sąsiad ma sama 126 - skrzynia zuk 2razy ,most zuk. Pociągnie chwile brony i te 24 konie zaraz kichają. On tez ma silnik w jednym paluszku. A "marne" 16 kucyków ym1601 może godzinami sie stabilnie pocić.
Re: Witam
: 16 mar 2017, 19:18
autor: murek35
W pługu daje sobie świetnie radę.Mocy aż nadto.Najgożej jest latem(gorąco) w kultywatorze.Jak mocno się rozgrzeje to olej robi się rzadki ,i kontrolka swieci na okrąglo,a on wiadomo traci moc.Robiłem mu kapitalkie 2 lata temu.Cylindry,tłoki itd.
Dzisiaj wreszcie wywaliłem silnik z corsy.Brudny aż strach.Wyropowałem go żeby trochę zmiękło to wszystko.Jutro,pojutrze pójdzie w ruch spężarka.Ale jestem przerażony tymi przekażnikami itd.Kiedyś tego nie było.No i jeszcze imobilajzer.,,Toku" jak ty to rozgryzłeś?Ja już jestem wiekowy człowiek(po 60-tce) i trochę mnie to przeraża
Mam mała pasiekię,1 ha ,,ziemi'' i trzeba to jakoś uprawiać pod Facelję.
Re: Witam
: 16 mar 2017, 21:08
autor: toku74
Imo robi won. Zostanie Ci jeden kabelek do pompy i tyle.
Re: Witam
: 16 mar 2017, 21:20
autor: murek35
Czyli inna stacyjka.Bo tej z czipem do imo chyba nie da rady podłączyć?
Re: Witam
: 16 mar 2017, 21:22
autor: murek35
Widze że tu same łamańce.Takiego miał muj sąsiad,ale sprzedał go .Mnie też nie podchodził.Duży promień skrętu ,i wogule zbyt skomplikowany(dla mnie

)
Re: Witam
: 16 mar 2017, 21:43
autor: zbYszek
murek35 pisze:W pługu daje sobie świetnie radę.Mocy aż nadto.Najgożej jest latem(gorąco) w kultywatorze.Jak mocno się rozgrzeje to olej robi się rzadki ,i kontrolka swieci na okrąglo,a on wiadomo traci moc.Robiłem mu kapitalkie 2 lata temu.Cylindry,tłoki itd.
Czyli wał jest padnięty, a nie silnikowi za gorąco.

Ale rób tę Corsę - z pewnością dieselek będzie ci się lepiej sprawował.
Re: Witam
: 17 mar 2017, 10:30
autor: emek650
Witam,
Miałem takiego sama, zanim kupiłem japończyka, różnica taka że miałem drugą skrzynię biegów (fiat 125),

użytkowałem przez 3 lata, nic się nie grzało.
Czyli inna stacyjka.Bo tej z czipem do imo chyba nie da rady podłączyć?
Stacyjkę możesz dać z corsy, nie ma w niej żadnego "czipa", jest moduł immo, który zdejmiesz przy demontażu i tyle

.