Yanmar YM336D
: 23 mar 2016, 18:29
Yanmar YM336D
SILNIK
typ: 3T84A-N
pojemność: 1.5 l
moc: 33 KM
liczba cylindrów: 3
SKRZYNIA BIEGÓW:
przekładnia podłogowa: 3 biegi, plus 1 pełzający
przekładnia Powershift: 3 do przodu + 1 wsteczny
ROZMIARY:
dlugość: 310 cm
szerokość: 147 cm
wysokość do komina: 196 cm
rozstaw osi: 195 cm
masa traktora gotowego do jazdy (z operatorem): 1542 kg
opony tył: 12.4 x 28
opony przód: 8 x 16
PŁYNY:
olej silnikowy: 6.4 l (weszło 6 l)
olej przekładniowy: 22 l (weszło 21 l)
olej w mechanizmie przedniej osi (tylko 4WD): 8 l (weszło 4.7 l)
plyn chłodzący: 6 l
zbiornik paliwa: 32 l
OSIĄGI:
predkość maksymalna przód: 20.4 km/h
predkość maksymalna wsteczny: 15.2 km/h
predkość WOM: 540/1000 obr/min
udźwig podnośnika tylnego: 960 kg
W poniedziałek wreszcie zabrałem się za traktor.
Wymieniliśmy:
1. Pasek klinowy.
W tym miejscu trochę zawiódł mnie mój Yanmar, bo żeby wymienić pasek trzeba odczepić wąż płynu chłodzącego, co wiąże się z utratą jego większej części. Mogli poprowadzić wąż pod paskiem zamiast przez środek obrysu, który on opisuje.
Płyn zebraliśmy do miski i ponownie go użyliśmy.
2. Filtr paliwa, który był dość brudny.
3. Olej silnikowy.
Okazało się, że olej był dość spracowany. Filtr, który kupiłem na ebayu nie pasował i na szczęście udało nam się zakupić zamiennik w sklepie CarQuest.
Weszło o pół litra mniej niż miało teoretycznie wejść.
4. Olej skrzyni biegów.
Na początku nie mogliśmy znaleść korka zlewowego i odkręciliśmy jakieś śruby na dodatkową hydraulikę. Stary olej miał jasnobeżowy kolor jak mleko skondensowane. Wymieniliśmy też filtr oleju. Weszło 21 l oleju.
Filtra siatkowego nie znalazłem, więc chyba ten model go nie posiada.
5. Olej przedniego mechanizmu różnicowego.
Był dość czyty. Weszło go mniej niż ilość, którą mi podał pracownik z Hoye Tractors. Zamiast 8 litrów weszło 4.7 litra.
6. Dokręciliśmy śrubę przy przegubie gumowo metalowym drążka układu kierowniczego, co wyeliminowało jego luz.
7. Wkręciliśmy brakującą śrubę w przednim lewym kole.
Żarówek kierunkowskazów nie trzeba było wymieniać, bo obydwie działały.
Filtr powietrza był nowy i całkowicie czysty.
Okazało się, że traktor stojąc przez miesiąc i czekając na nas, stracił całkowicie powietrze w lewej tylnej oponie. Mimo to wciąż chcę je potrzymać przez minimum dwa sezony.
Wczoraj kupiłem na ebayu elektryczną pompkę do opon, a ponieważ nie akcpetuję chińszczyzny, to zajęło mi trochę czasu, żeby znaleść używany model zrobiony nie na wschodzie.
Kupiłem też smarownicę. Problem był ten sam - teoretycznie porządne i dobrze recenzowane modele amerykańskie (np. Alemite albo Lincoln) były chińskie. Kupiłem Facom zrobiony w Niemczech.
Za tydzień, prawdopodobnie we wtorek, podjadę napompować oponę i przesmarować wszystkie punkty smarownicze. Nasmaruję też elementy TUZa.
Po tym traktor będzie gotowy do wysyłki.
Traktor po miesiącu bezczynności zapalił od razu.
Dorobiłem też kluczyk, co okazało się pewnym wyzwaniem. Najpierw sprawdziłem w Auto Zone, ale tam mieli tylko bardzo mały zestaw surówek, w Ace Hardware mieli surówek dużo więcej, ale też nie wystarczająco. W końcu dorobiłem w jakimś specjalistycznym punkcie ślusarskim, który miał surówek setki.
Zdjęcia z serwisowania wrzuzcę wkrótce.
SILNIK
typ: 3T84A-N
pojemność: 1.5 l
moc: 33 KM
liczba cylindrów: 3
SKRZYNIA BIEGÓW:
przekładnia podłogowa: 3 biegi, plus 1 pełzający
przekładnia Powershift: 3 do przodu + 1 wsteczny
ROZMIARY:
dlugość: 310 cm
szerokość: 147 cm
wysokość do komina: 196 cm
rozstaw osi: 195 cm
masa traktora gotowego do jazdy (z operatorem): 1542 kg
opony tył: 12.4 x 28
opony przód: 8 x 16
PŁYNY:
olej silnikowy: 6.4 l (weszło 6 l)
olej przekładniowy: 22 l (weszło 21 l)
olej w mechanizmie przedniej osi (tylko 4WD): 8 l (weszło 4.7 l)
plyn chłodzący: 6 l
zbiornik paliwa: 32 l
OSIĄGI:
predkość maksymalna przód: 20.4 km/h
predkość maksymalna wsteczny: 15.2 km/h
predkość WOM: 540/1000 obr/min
udźwig podnośnika tylnego: 960 kg
W poniedziałek wreszcie zabrałem się za traktor.
Wymieniliśmy:
1. Pasek klinowy.
W tym miejscu trochę zawiódł mnie mój Yanmar, bo żeby wymienić pasek trzeba odczepić wąż płynu chłodzącego, co wiąże się z utratą jego większej części. Mogli poprowadzić wąż pod paskiem zamiast przez środek obrysu, który on opisuje.
Płyn zebraliśmy do miski i ponownie go użyliśmy.
2. Filtr paliwa, który był dość brudny.
3. Olej silnikowy.
Okazało się, że olej był dość spracowany. Filtr, który kupiłem na ebayu nie pasował i na szczęście udało nam się zakupić zamiennik w sklepie CarQuest.
Weszło o pół litra mniej niż miało teoretycznie wejść.
4. Olej skrzyni biegów.
Na początku nie mogliśmy znaleść korka zlewowego i odkręciliśmy jakieś śruby na dodatkową hydraulikę. Stary olej miał jasnobeżowy kolor jak mleko skondensowane. Wymieniliśmy też filtr oleju. Weszło 21 l oleju.
Filtra siatkowego nie znalazłem, więc chyba ten model go nie posiada.
5. Olej przedniego mechanizmu różnicowego.
Był dość czyty. Weszło go mniej niż ilość, którą mi podał pracownik z Hoye Tractors. Zamiast 8 litrów weszło 4.7 litra.
6. Dokręciliśmy śrubę przy przegubie gumowo metalowym drążka układu kierowniczego, co wyeliminowało jego luz.
7. Wkręciliśmy brakującą śrubę w przednim lewym kole.
Żarówek kierunkowskazów nie trzeba było wymieniać, bo obydwie działały.
Filtr powietrza był nowy i całkowicie czysty.
Okazało się, że traktor stojąc przez miesiąc i czekając na nas, stracił całkowicie powietrze w lewej tylnej oponie. Mimo to wciąż chcę je potrzymać przez minimum dwa sezony.
Wczoraj kupiłem na ebayu elektryczną pompkę do opon, a ponieważ nie akcpetuję chińszczyzny, to zajęło mi trochę czasu, żeby znaleść używany model zrobiony nie na wschodzie.
Kupiłem też smarownicę. Problem był ten sam - teoretycznie porządne i dobrze recenzowane modele amerykańskie (np. Alemite albo Lincoln) były chińskie. Kupiłem Facom zrobiony w Niemczech.
Za tydzień, prawdopodobnie we wtorek, podjadę napompować oponę i przesmarować wszystkie punkty smarownicze. Nasmaruję też elementy TUZa.
Po tym traktor będzie gotowy do wysyłki.
Traktor po miesiącu bezczynności zapalił od razu.
Dorobiłem też kluczyk, co okazało się pewnym wyzwaniem. Najpierw sprawdziłem w Auto Zone, ale tam mieli tylko bardzo mały zestaw surówek, w Ace Hardware mieli surówek dużo więcej, ale też nie wystarczająco. W końcu dorobiłem w jakimś specjalistycznym punkcie ślusarskim, który miał surówek setki.
Zdjęcia z serwisowania wrzuzcę wkrótce.













