Strona 5 z 14

Re: Kubota B1902

: 31 gru 2015, 19:32
autor: Cadi
Cadi pisze:.Na przyczepie bede wozil zwir,grunt,jakies drzewo i t.d.
no mniej wiecej tak :) Jeszcze trawe,czasami siano,nawoz na ogrod...

P.S. Jezeli ktos widzi gdzie trzeba wzmocnic, to czekam na krytyke ;)

Re: Kubota B1902

: 31 gru 2015, 19:50
autor: emek650
Moim zdaniem powinieneś wzmocnić połączenie dyszla z ramą, to punkt szczególnie obciążony. na boki masz zastrzały, ale góra/dół już nie, cały ciężar "wisi" na profilu przednim ramy.

Re: Kubota B1902

: 31 gru 2015, 22:11
autor: Łogrodnik
Taka paka(czyli jej masa) nie pokona oporów siłownika wielostopniowego.
Wgl. to trchę słaba ta kratownica.
Daj jeszcze z tych profili ze 2 razy wzdłuż trochę pomoże.

Re: Kubota B1902

: 01 sty 2016, 10:41
autor: marekspectra
"P.S. Jezeli ktos widzi gdzie trzeba wzmocnic, to czekam na krytyke"

To tak nie powinno dzialać :) teraz to już za późno :) lepiej pomyśleć wczesniej a nie później doklejać :)

Generalnie - projekt mi sie podoba, trudno mówić o krytyce, raczej takie luzne uwagi, zacznę od skrzyni ładunkowej, skoro wspawałeś solidne kątowniki do montażu burt, to rozumiem że same burty bedą z desek? jesli tak to te wspawane trójkąty na winklach mają sens. Jesli zamiast desek byłaby np arukisz bkachy , czy płyty MDF czy coś takiego, to uważam ze byłby zbędne. Czemu? burty same w sobie robią za profil skrzynkowy, spiete razem bardzo mocno usztywniają samą pakę na wyboczenia boczne. Tyle o pace, jesli chodzi o ramę, to wystarczyło zastosować inne podłużnice czyli te dwie belki do których dospawana jest oś. A mógłbyś uzyskać nawet ładownośc x2 niż masz obecnie ( oceniam ją na ok 700 - 800 kg). Zastosowanie np profilu 80x40x3 zdecydowanie zapobiegło by ugięciu ramy na odcinku przedni zastrzał osi a dyszel.

Do dyszla nie mam zastrzeżen jeśli grubość rury jest większa niz 3mm

Ostatnia rzecz to zastrzały, jeśli to pręt to niczego on nie wzmocni - do wywalenia, jesli rurka gruboscienna - od biedy niech zostanie. Na zastrzał zastosowałbym cienkoscienny profil 40x20x2 i zdecydowanie dłuższy w kierunku przodu przyczepy.

Ogólnie sama przyczepa wyglada bardzo schludnie, proporcje poprawne, całosć ma sens :) Mi sie mimo zastrzeżen podoba . Sugeruję jednak przed wspawywaniem gniazda siłownika , zanim zaczesz spawać - pokazał co zamierzasz :)

Re: Kubota B1902

: 01 sty 2016, 15:18
autor: k_sit
Nic nie wspomniane o podnoszeniu kipy. Można wykorzystać układ nożycowy ,w którym jest siłownik dwustronny. Coś jak to jak tu w linku.
http://www.afhymat.pl/index.php/produkt ... i-nozycowe

Re: Kubota B1902

: 06 sty 2016, 18:50
autor: Cadi
Dzieki za spostrzezenia :)
Jezeli oceniacie na 700-800 kg, to mysle ze mnie tyle wystarczy,a bede jezdzil w promieniu 300-400 metry,to pojade na kilka razy wiecej :) Co do obciazenia "przod-przedni dyszel", to jezeli widac kola sa nie calkiem z tylu ramy,Dyszel jest 4 mm grubosci i troche jest za dlugi,troche potem skroce ile trzeba bedzie i juz obciazenie bedzie mniejsze :) On jest przyspawany na wylot profilu ramy.Burta beda z desek 2.5 cm,bo mam suche i jak raz po rozmiarach :) Kratownica bedzie jeszcze wzmocniona,jeszcze nie skonczylem do konca spawac.Zastrzaly to rurka 3 mm grubosci i rama dobrze przyspawana jest do osi,ale jezeli zastrzaly wymienic w przyszlosci to bedzie prosta sprawa ;) Przyczepy od razu maksymalnie obciazac nie bede.

Jak zbiore sie spawac silownik,to zrobie zdjecia .Tylko niewiem na temat silownika....jezeli wielostopniowy jak mowicie nie opusci paki,to moze lepiej dwustronny ? Czy jednostronny nie wielostopniowy ?

Re: Kubota B1902

: 10 sty 2016, 06:33
autor: k_sit
Są też siłowniki wielostopniowe dwustronnego działania.
https://m.youtube.com/watch?v=i-pDmlxke8o

Re: Kubota B1902

: 10 sty 2016, 17:26
autor: Cadi
Takich silownikow u nas nie widzialem.Mam nadzieje w tym tygodniu wybrac sie i poszukac/kupic cos pasujacego dla mnie,tzn do mojej przyczepki :)

Re: Kubota B1902

: 15 sty 2016, 20:46
autor: Łogrodnik
Panie Krzysztofie, nie orientuje się Pan jak one stoją cenowo ?

Re: Kubota B1902

: 15 lut 2016, 18:56
autor: Cadi
Panowie witajcie :)

Po dluzszej przerwie,dalej zabieram sie za skonczenie swojej przyczepki.Kupilem silownik i rozdzielacz,przyczytalem cale te forum jak to wszystko zrobic,wiec napisze co i jak zamierzam zrobic :) Mysle jak najlepiej wspawac silownik i czy nie bedzie problem jak bedzie mial za maly kat wzgledem paki, bo wtedy wiecej bedzie wywracac, niz jezeli jego zamontuje troche nizej.Silownik moge wspawac przed osia troche nizej, przed osia rowno,na osi z gory lub troche za osia do tylu....jak bedzie najlepiej ? Mysle moze jeszcze warto przesunac os do tylu,wiec i silownik do paki przyspawa sie do srodka wiecej,bedzie jeszcze lepiej ? Bo te zastrzaly moge wywalic, i przesunac oske troche do tylu jezeli to jest potrzebne :roll:

Dalej na temat rozdzielacza.Kupilem taki,zeby pozniej moglbym do niego podlaczyc plug do sniegu, z opcja plywajaca, na dwa wyjscia, u nas kosztuje 65 euro,Bulgarski.Silownik jest dwustronny,wiec napisze co zrozumialem z czytania tego forum i jak to wszystko mysle zrobic :) Wiec.....silownik zapinam przez rozdzielenie rurki wyjscia z pompy hydraulicznej, do rozdzielacza "P", przez rozdzielacz i wyjscie na "T" , "N'' pozostaje nie wykorzystane, rozdzielacz podlaczam przez rurke taka sama jak i magistrala glowna (jeszcze niewiem ile ma srednicy).Tylko mysle czy mozna metalowe zastosowac (moze miedziane), niz gumowe, zeby to lzej pochowac i zamocowac mniej widocznie.
Silownik podlaczam dwustronnie, to znaczy i A i B , bo jak wyczytalem, jezeli tylko jednostronnie, to nie bedzie sie opuszczal w pozycji plywajacej, bo miedzy A i B niema swobodnego obiegu oleju, a z B robic powrot do zbiornika niema sensu,bo pozniej nie wykozystam go do plugu na snieg.Weze na silownik zastosuje 8 mm wewnatrz,gumowe.Szybkozlacza mysle ze 3/8 wystarczy.

Ta drzewniana palka, to jest dlugosc silownika w stanie wysunietym, silownik jest dlugosci 64 cm od srodkow mocowan okraglych i wysuwa sie na 40 cm.

Czekam na uwagi i gdzie cos napisalem nie tak :)

P.S. ale mi nie daje wstawic zdjecia,pisze ze przestrzen na zalaczniki jest juz zapelniona....