Mówisz że w Czechach masz taniej? Do Czechów mam daleko ale jeslibyś potrzebował czegoś ze Słowacji to wal smiało. Mam kumpli słowaków ( latamy razem na moto) którym robię zakupy na Allegro, graty ladują u mnie a oni sobie po nie przyjeżdzają. W drugą stronę działa tak samo - kiedyś kupiłem kpl koła do małej Kuboty za 100 euro

cztery sztuki !!!

(
http://www.bazos.sk)
Myślałem o Twojej łyżce - bardzo fajna, ale ja musiałbym ją poszerzać o ok 20cm. Ta robocizna plus transport i wyjdzie mi podobny koszt jak bym ją robił sobie sam. A poza tym przyczepa drenuje mi kieszonkę i raczej pilnuje budżetu
Kurcze zrobiłeś aurę tajemniczości nad tym swoim TURem tak że już nie mogę sie doczekać kiedy zobaczę pierwsze fotki całości
Wracając do przyczepy...
Dziś przywiozłem kolejną porcję profili, tym razem 80x40x3 będzie na obrys paki, czyli do nich bedę mocował zawiasy burt.
Postanowiłem zmniejszyć szerokość przyczepy na 160cm. Miniej sie nie da bo rama główna pospawana. Ale ten wymiar jest już jak najbardziej OK. Zmieniłem koncepcje konstrukcji skrzyni a dokładnie zamiast jednej głównej belki grzbietowej ( to ta przez środek - wzdłuż paki) na dwie równoległe leżące od siebie o 60cm ( czyli standard) Wynika to z zmiany siłownika wywrotu. Musze zmienić bo mój jest odpowiednio mocny ale za krótki. Teoretycznie można by go zamocować ale musiałby być pomiedzy osią a końcem ramy. Za każdym wywrotem w ostatniej fazie kiprowania cały ciężar "wisiałby" za osią. Czyli dyszel z wielką siłą "wyrywałby" zaczep z kuli - a przy tym sposobie sprzęgania byłoby to bardzo niekorzystne.
Postanowiłem podeprzeć siłownik na osi a najlepiej przed osią. Aby uzyskać satysfakcjujący kąt (50stopni) zsypu paki, siłownik powinien mieć ok 140cm skoku. Wtedy byłby podparty w geometrycznym środku paki. Mogę kupić taki siłownik ale nie chce bo primo kosztuje kupe kasy secundo mam już siłownik - fajny ale krótki

Chyba sie zdecyduję na jakiś nie wyszukany mechanizm nożycowy.
Ganie sam siebie za położenie zawiasów
na ramie a nie jak myślałem wcześniej
od czoła ramy. Wybierając to drugie rozwiązanie miałbym pewnie mniejszą "nośność" samych zawiasów ale dzięki temu paka skrzyni, a dokładniej jej obie belki główne leżałby by ( w trakcie jazdy) bezpośrednio na ramie głównej. W rozwiazaniu jakie przyjąłem będe miał 6cm przerwy miedzy ramami - niby drobiazg ale denerwuje
