Strona 13 z 14

Re: Kubota B1902

: 12 kwie 2016, 09:57
autor: zbYszek
Cadi pisze:Witajcie :)
Na zdjeciu ktore jest poznaczone czerwonym "paskiem",na tej linii od osi i do dyszla,czuje sie "amortyzacje" na wygiecie,lub "sprezynowanie", niewiem jak to dokladnie wytlumaczyc....Jak i pod jakim katem to najlepiej wzmocnic ? Tyl przyczepki, tzn rama jest za osia poloczona na wszystkie strony jak widac, a przod nie za bardzo....
Pozdrawiam
Najlepiej określić to jako "sprężynowanie" - odkształcenie odwracalne po odjęciu obciążenia. :)
Jak wzmocnić? Najpierw trzeba ustalić, gdzie wzmocnić - gdzie jest przekrój krytyczny?
Ano krytyczna jest przednia poprzeczka ramy - mniej więcej połowa odległości pomiędzy hakiem a osią i miejsce drastycznej zmiany przekroju. Wzmocnienie (a raczej usztywnienie) ramy można zrobić na dwa sposoby, z których drugi ma dwie wersje. :)
1. Korzystając z wystawionych małych słupków podnoszących skrzynię dospawać do nich profil zamknięty (najlepszy stosunek masy do sztywności) "kopiujący" ramę aż do przedniej jej poprzeczki. Stamtąd wypuścić zastrzały do dyszla - mniej więcej do 2/3 jego długości licząc od poprzeczki ramy. (kolor czerwony na zdjęciu)
2. Od osi tylnej pociągnąć skośnie belkę o przekroju prostokątnym 60x40(30) zbieżnie do dyszla i połączyć z nim znów w 2/3 jego długości. Bardzo ważne jest, by połączyć tę belkę z poprzeczką ramy! (niebieski na zdjęciu)
2a. Podobnie z tą różnicą, że trzeba dać dwie belki idące podwójnie zbieżnie - najlepiej z okolic piast kół. (żółty na zdjęciu)
Wybór należy do konstruktora - ważne jeszcze są szczegóły geometrii - jeżeli odległość pomiędzy belkami a poprzeczką ramy w wersjach 2. będzie zbyt mała, to efekt usztywnienia też nie zachwyci. W wersji 1. można zastosować stosunkowo małe i lekkie przekroje - dla lepszego usztywnienia można im machnąć małe zastrzały...

Re: Kubota B1902

: 12 kwie 2016, 12:01
autor: k_sit
Faktycznie można było tak zastosować lub wstawić paski blachy pomiędzy profile. Ewentualnie zastosować zamiast tej ramy blachę wygięta w 2/3 zamkniętego C coś sposobie jak ramy przyczep z przetłoczeniami.

Re: Kubota B1902

: 13 kwie 2016, 08:54
autor: Cadi
zbYszek pisze:
Cadi pisze:Witajcie :)
Na zdjeciu ktore jest poznaczone czerwonym "paskiem",na tej linii od osi i do dyszla,czuje sie "amortyzacje" na wygiecie,lub "sprezynowanie", niewiem jak to dokladnie wytlumaczyc....Jak i pod jakim katem to najlepiej wzmocnic ? Tyl przyczepki, tzn rama jest za osia poloczona na wszystkie strony jak widac, a przod nie za bardzo....
Pozdrawiam
Najlepiej określić to jako "sprężynowanie" - odkształcenie odwracalne po odjęciu obciążenia. :)
Jak wzmocnić? Najpierw trzeba ustalić, gdzie wzmocnić - gdzie jest przekrój krytyczny?
Ano krytyczna jest przednia poprzeczka ramy - mniej więcej połowa odległości pomiędzy hakiem a osią i miejsce drastycznej zmiany przekroju. Wzmocnienie (a raczej usztywnienie) ramy można zrobić na dwa sposoby, z których drugi ma dwie wersje. :)
1. Korzystając z wystawionych małych słupków podnoszących skrzynię dospawać do nich profil zamknięty (najlepszy stosunek masy do sztywności) "kopiujący" ramę aż do przedniej jej poprzeczki. Stamtąd wypuścić zastrzały do dyszla - mniej więcej do 2/3 jego długości licząc od poprzeczki ramy. (kolor czerwony na zdjęciu)
2. Od osi tylnej pociągnąć skośnie belkę o przekroju prostokątnym 60x40(30) zbieżnie do dyszla i połączyć z nim znów w 2/3 jego długości. Bardzo ważne jest, by połączyć tę belkę z poprzeczką ramy! (niebieski na zdjęciu)
2a. Podobnie z tą różnicą, że trzeba dać dwie belki idące podwójnie zbieżnie - najlepiej z okolic piast kół. (żółty na zdjęciu)
Wybór należy do konstruktora - ważne jeszcze są szczegóły geometrii - jeżeli odległość pomiędzy belkami a poprzeczką ramy w wersjach 2. będzie zbyt mała, to efekt usztywnienia też nie zachwyci. W wersji 1. można zastosować stosunkowo małe i lekkie przekroje - dla lepszego usztywnienia można im machnąć małe zastrzały...

Dzieki za dokladna podpowiedz :) Mysle ze moze 1 wariant bedzie najlepszy i mniej masy dobawie do przyczepki,akurat mam takiego profilu :roll:

a jak moje podlaczenie,nic nie popsuje w hydraulice ?

Re: Kubota B1902

: 13 kwie 2016, 08:55
autor: Cadi
k_sit pisze:Faktycznie można było tak zastosować lub wstawić paski blachy pomiędzy profile. Ewentualnie zastosować zamiast tej ramy blachę wygięta w 2/3 zamkniętego C coś sposobie jak ramy przyczep z przetłoczeniami.
To moze taka blache na 3 mm dam na wzmocnienie tych profili,jako zastrzaly bedzie.

Re: Kubota B1902

: 13 kwie 2016, 21:23
autor: marekspectra
Podpisuje się pod tym co napisał Zbyszek - nic dodać nic ująć, dzięki.

Re: Kubota B1902

: 14 kwie 2016, 07:07
autor: Cadi
marekspectra pisze:Podpisuje się pod tym co napisał Zbyszek - nic dodać nic ująć, dzięki.

Tak i wspawam te profile jak w pierwszym wariancie,mysle ze dzisiaj uda sie wiec zrobie zdjecia. Przyczepa sie podnosi dosc szybko, ale opuszcza sie to powoli,wiec jeszcze zastanawiam sie czy dac drugie wyjscie na silownik.

Re: Kubota B1902

: 14 kwie 2016, 08:23
autor: emek650
inne wyjscie glebogryzarki nie jest nigdzie podlaczone a cisnienie to cisnie

Myślę że wystarczy powyższe wyjście połączyć do powrotu do skrzyni i będzie opuszczał szybciej.

Re: Kubota B1902

: 14 kwie 2016, 08:53
autor: Cadi
emek650 pisze:
inne wyjscie glebogryzarki nie jest nigdzie podlaczone a cisnienie to cisnie

Myślę że wystarczy powyższe wyjście połączyć do powrotu do skrzyni i będzie opuszczał szybciej.
No ale ja nie moge te wyjscie na stale podlaczyc, bo podlaczam do niego glebogryzarke i to regulacja jej wysokosci .Jezeli poprostu zrobic tak samo szybkozlacze,i na ten moment kiedy jest przyczepa,drugie wyjscie podlaczac do powrotu skrzyni.Nie chce sie robic pajeczyny z przewodami na przyczepie,ale jak nie bedzie dobrze to beda dwa....Jezeli nie bedzie padac deszcze to wyprobuje w dzialaniu przyczepe i wtedy bede wiedzial czy nie bedzie te opuszczanie za dlugo trwalo.

Re: Kubota B1902

: 14 kwie 2016, 13:25
autor: emek650
No ale ja nie moge te wyjscie na stale podlaczyc, bo podlaczam do niego glebogryzarke
Możesz dać przed szybkozłączem trójnik i zawór, z zaworu połączyć kawałkiem węża do skrzyni (nie musi być ciśnieniowy) i po otwarciu zaworu masz sterowanie kiprem a po zamknięciu unoszeniem glebogryzarki.

Re: Kubota B1902

: 14 kwie 2016, 13:32
autor: Cadi
emek650 pisze:
No ale ja nie moge te wyjscie na stale podlaczyc, bo podlaczam do niego glebogryzarke
Możesz dać przed szybkozłączem trójnik i zawór, z zaworu połączyć kawałkiem węża do skrzyni (nie musi być ciśnieniowy) i po otwarciu zaworu masz sterowanie kiprem a po zamknięciu unoszeniem glebogryzarki.
A dlaczego tam nie moze byc cisnienia ? Teraz,kiedy pociagam dzwignie do dolu,kiper sie podnosi....kiedy puszczam dzwignie,ona wstaje w pozycje srodkowe i kiper stoi w gorze...kiedy pociagam dzwignie do przodu,kiper sie pomalu opuszcza,ale tym samym cisnienie dziala na inne (teraz zamkniete) wyjscie.Albo cos nie tak rozumiem....

ta hydraulika...... :lol: