Strona 11 z 12

Re: Yanmar AF220s

: 18 mar 2015, 14:46
autor: piotrbpm
Apropo glebogryzarki która steruję podnośnikiem (pod koniec filmu )

Re: Yanmar AF220s

: 15 lis 2015, 07:21
autor: Miecho
U mnie prace w firmie już na wygaszeniu, traktor stoi w garażu i w wolnej chwili zaglądam w różne zakamarki.
Po 95mtH od zakupu pojawiają się różne drobne usterki, praca głównie ładowaczem i kosiarką bijakową:
- nieszczelność przy wejściu w przednią oś wałka przedniego napędu
- nieszczelność w koło filtra oleju hydraulicznego
- pomimo reklamacji i serwisu nadal jest wyciek z pompy hydraulicznej - jeszcze 2-3 tygodnie i przerabiam całe podłączenie ładowacza
- jedna z bardziej denerwujących rzeczy - stale wyrzuca mi ropą spod korka wlewu, nieważne czy bak pełen czy prawie pusty, w koło jest ciągle mokro, okleja się to brudem, ścieka pod maskę do komory silnika i tam tez ląduje syf
- nieszczelny zbiornik paliwa, kropelka o kropelce na "łączeniu" połówek baku, od samego spodu znalazłem miejsce nieudolnego klejenia jakimś lepiszczem
- nie działa termometr, wskazówka podnosi się niewiele, a spod maski idzie żar, że niemożna było wytrzymać zwłaszcza w upały
- Handlowiec z BOSS'a (pewnie nieświadomie) zniszczył mi reflektory, jak byłem wiosną na serwisie zapytałem o żarówki, bo jedna zgasła, ja nic nie sprawdziłem, wsadzili nowe tylko mechanik stwierdził, że pewnie masa brudna.
Teraz jesienią kilkakrotnie używałem świateł, ale na przemian po 20-30min gasły, wyjąłem sprężynkę dociskową wyczyściłem i znowu 20-30min. Zamontowali mi żarówki dwuwłóknowe (motocyklowe) H6M 12V 35/35W, a oryginały były H6M 12V 12/12W - wytopiły się gniazda w reflektorach
Lampa takiej jakości, że odpadł kołnierz i wleciała do środka
skąd wcale nie chciała wypaść
reflektory.JPG
reflektory.JPG (58.87 KiB) Przejrzano 9336 razy
reflektory_02.JPG
reflektory_02.JPG (70.04 KiB) Przejrzano 9336 razy
reflektory_03.JPG
reflektory_03.JPG (56.43 KiB) Przejrzano 9336 razy
Widać to dokładnie przez zbity klosz
reflektory_04.JPG
reflektory_04.JPG (36.77 KiB) Przejrzano 9336 razy

Re: Yanmar AF220s

: 15 sty 2016, 20:33
autor: Miecho
No to poleciało
tak było w marcu i jeszcze dziś rano:
Obrazek
a tak po odśnieżaniu
Obrazek

Re: Yanmar AF220s

: 15 sty 2016, 21:44
autor: emek650
No i robótka świeża :) , trza rozebrać wymienić tulejki,uszczelnienia i jak trzeba to i łożyska i będzie długo OK. Cieknie rdzawo bo w oleju woda, pewnie jeszcze z japońskich pól ryżowych.

Re: Yanmar AF220s

: 15 sty 2016, 22:32
autor: Szam
U mnie tak było, ujawniło się po 6 latach i ok. 500 mth. Wymieniłem wszystkie łożyska w zwrotnicy, ostatnie na półosiach przedniego mostu też. Wypłukałem przedni most. Łożyska i uszczelniacze dałem z górnej półki. Przy okazji miałem spór z Piotrbmp w sprawie pasowania łożysk w żeliwnych obudowach. Dalej stoję na stanowisku, że łożyska muszą być wciskane w obudowie, szczególnie żeliwnej. Wszelakie luźniejsze pasowania powodują rozkalibrowanie obudowy łożyska i w konsekwencji totalne zniszczenia. Ale to nie ten temat.

Re: Yanmar AF220s

: 16 sty 2016, 11:54
autor: marekspectra
Szam, łożyska w Kubotach wchodza w korpusy wciskane kciukami. Robiłem dwie kompletne przednie mosty i wszystkie łożyska tak wchodziły. Pamiętajmy że jakość materiałów odlewów/stopów stanowi klasę samą w sobie.

Re: Yanmar AF220s

: 16 sty 2016, 13:22
autor: Miecho
Na przednim moście przy mechanizmie różnicowym?? widać 2 śruby, chyba nie powinny być tak luźno, że ręką da się je dokręcić?
Co to jest i od czego one są?

Rozumiem, że zimeringi i ewentualnie łożyska wymienić od razu po obydwóch stronach?

Re: Yanmar AF220s

: 16 sty 2016, 17:49
autor: Szam
marekspectra pisze:Szam, łożyska w Kubotach wchodza w korpusy wciskane kciukami. Robiłem dwie kompletne przednie mosty i wszystkie łożyska tak wchodziły. Pamiętajmy że jakość materiałów odlewów/stopów stanowi klasę samą w sobie.
Wg. mnie tak było, bo się zużyło. Zresztą u mnie było tak samo, przebieg ok. 1100 mth. Zwykle, zaglądamy tam dopiero wtedy, jak są wycieki oleju. Uważam, że jest to pierwszy etap degradacji (rozkalibrowania?) obudowy łożyska. Następnym etapem, a w zasadzie objawem, będą coraz częstsze wycieki oleju. Wymiana zimeringów będzie pomagała na coraz krótsze przebiegi . Po prostu nie będą wytrzymywały, z powodu coraz większych ruchów promieniowych osi, wynikających wprost z coraz bardziej rozbitej obudowy łożysk.

P.s. W zasadzie, ten post powinien być w dziale "mechanika" , i nie mam nic przeciwko temu, żeby go tam przenieść :D

Re: Yanmar AF220s

: 16 sty 2016, 18:05
autor: Łogrodnik
A jak ty w końcu złożyłeś swoją Kubotę ?

Re: Yanmar AF220s

: 16 sty 2016, 18:28
autor: Szam
Kuboty nie składałem :D , zwrotnice i przednie półosie z łożyskowaniem owszem, rozebrane na czynniki pierwsze i poskładane. Poszedłem na łatwiznę ryzykując, że w niezbyt odległym czasie może mnie czekać ta sama robota. Wtedy, zajmie mi to mniej czasu - doświadczenie, luzy będą większe i użyję odpowiedniego kleju. Pisałem o tym:

viewtopic.php?f=35&t=963