Strona 2 z 3

Re: Kubota L4150D piotrbpm

: 09 lut 2017, 20:24
autor: piotrbpm
Pierwsza mała usterka do naprawy to obluzowany aluminiowy króciec od obudowy filtra paliwa .
Z tym problemem radziłem już sobie w FX335D ,wystarczył płynny metal i całość skleiło się bardzo dobrze .
Obrazek
Przy okazji walczyłem w dość spartańskich warunkach z przewodami paliwowymi ,wymieniłem wszystko co było stare i cieknące ,zainwestowałem też w dobre opaski zaciskowe na śrubę .
Krótki filmik z tej imprezy :)
https://youtu.be/zl7CVi2n_QI

Rzeczy które musiałem poprawić z elektryki to palenie z kluczyka .Ktoś ominął wyłącznik krańcowy pedału sprzęgła tak nie udolnie że była przerwa i stacyjka nie podawała prądu na rozrusznik .Po naprostowaniu wspornika do krańcówki zalutowałem nowe końcówki ,wyrzuciłem głupi przycisk zrobiony prowizorycznie do palenia i palenie ze stacyjki powróciło do łask :)
Niestety gaszenie z kluczyka nie działa ponieważ uszkodziła się cewka przy pompie do poruszania dźwignią ,na szczęście został jeszcze dźwignia (drut) do gaszenia
https://youtu.be/kimQq7JXxxg

Zabrałem się też za wymianę oleju przekładniowo -hydraulicznego.Zakupiłem 2x20L agro utto platinum który w specyfikacji podobno zastępuję utto kuboty .Niestety filtr zakupiony firmy WIX okazał się nie do końca zamiennikiem który pasuję jak ulał
Problemem jest wystający nypel w korpusie gdzie wkręcamy filtr ,okazało się że oryginał filtr ma gwint lekko schowany w sobie i dzięki temu nypel z miejscem na klucz do odkręcenia mieści się bez problemu .Filtr WIX ma gwint w sobie tylko lekko schowany w sobie co skutkuję tym że nie można go głęboko wkręcić ,chałupniczo poradziłem sobie tak że dałem pod oryginalną uszczelkę gruby oring i jest ok .Jeśli chodzi o resztę wymiarów i filtracje na poziomie um10 jest ok .
https://youtu.be/gjCeoO1fXMs

Re: Kubota L4150D piotrbpm

: 20 lut 2017, 19:22
autor: piotrbpm
Jako że model ten jest produkowany na rynek europejski mogłem nabyć sobie serwisowe książki do niego .
Książki jakie są dostępne do tego modelu to :
-instrukcja obsługi która obejmuję dwa modele L3750 oraz L4150
Obrazek
Nabyłem to droga elektroniczną z zagranicy około 20 dolarów czyli jakieś 80zł ,ze strony
http://www.jensales.com/products/kubota ... l3750.html
Droga elektroniczną nie musiałem długo czekać wystarczyło założyć konto na paypal i za pomocą jej opłacić ,potem dostałem link do pobrania .Ogólnie średnio jestem zadowolony z niej, około 60 stron i mało informacji a cena 80zł dość spora .

-książka napraw serwisowych WSM do modelu L4150 oraz L3750
Obrazek
Tą książkę nabyłem z bardzo ciekawej strony w formię elektronicznej po bardzo dobrej cenie coś około 9 dolarów z tej strony
https://www.tradebit.com/filedetail.php ... or-service
Jestem mega z niej zadowolony i warto było wydać nie całe 40zł :)
-katalog części do tego modelu
Obrazek
Cena to chyba 6 dolarów o strona jak wyżej
https://www.tradebit.com/filesharing.php/search/0/l4150
Ogólnie to moje pierwsze zakupy zagraniczne i jestem zadowolony ,szukałem książek bliżej w europie ale ceny ogromne zaczynające się od 100zł /szt w UK .

Re: Kubota L4150D piotrbpm

: 20 lut 2017, 19:35
autor: hazi_k
A może tą cewkę gaszenia dało by się jeszcze uratować. Jeżeli idzie ją zgrabnie rozebrać na części pierwsze to można by było spróbować dać uzwojenia do przewinięcia, mechanizm skoro się zacinał to przeczyścić i będzie dalej śmigać. Mam znajomego elektryka który lubi takie "tematy".

Re: Kubota L4150D piotrbpm

: 20 lut 2017, 19:38
autor: piotrbpm
Cewka jest skorodowana zatarta i spalona :) raczej ,,pagip" .Jak już będę się tematem zajmował takiego udogodnienia to założę sobie jakiś silniczek od centralnego zamka :)

Troszkę podłubałem przy moim modelu ,wymieniłem olej w przednim moście .
https://youtu.be/V_n3e84hsTA

Potem poprawiłem troszkę układ chłodzenia i ogrzewania

Wymieniłem spaloną żarówkę w pulpicie która okazała się tylko wskaźnikiem od poziomu elektrolitu w baterii ,a że mam zwykły akumulator to kontrolka się teraz cały czas świeci .
https://youtu.be/NzE_1BvEcrc

Re: Kubota L4150D piotrbpm

: 06 mar 2017, 21:16
autor: piotrbpm
Miałem mały problem z ciągnikiem ale jakość dało się z tego wybrnąć ,więcej w tym wątku .
viewtopic.php?f=28&t=1565
W obecnym czasie walczę troszkę z elektryką która mnie troszkę wkurza żeby nie użyć innego słowa .
Konstruktor miał ubaw chyba jak projektował lampki sygnalizacyjne od ładowania .Okazuję się że nie ma lampki od ładowania ,jest tylko jedna która wskazuję poziom elektrolitu w akumulatorze .
Więcej tutaj
viewtopic.php?f=34&t=1569

Re: Kubota L4150D piotrbpm

: 12 mar 2017, 12:29
autor: piotrbpm
Przy zakupię ciągnika wiedziałem że będę zmuszony zakupić nowe opony .
Rozmiary opon według instrukcji to :
-przód 9,5x20
-tył 14,9x28
Opcjonalnie można dać
-przód 8,3x20
-tył 13,6x28
Na felgach z przodu i z tyłu miałem jeszcze naklejki z inf jakie opony trzeba zakładać .Przez tyle lat od 1985r przetrwały czyli traktorek był na prawdę mało używany w ekstremalnych warunkach .
Obrazek
Nazewnictwo rozmiaru opon oczywiście jest różne z przednimi oponami nie miałem problemu bo znalazłem od razu rozmiar ale tył widniał pod rozmiarem 380/85/r28 co odpowiada 14.9x28
Tanie opony diagonalne można kupić w kpl już za 2500zł (przód tył)
Troszkę się oczytałem na temat opon radialnych które mnie przekonały ,oczywiście nie wybrałem najdroższej wersji ale w środkową półkę firmy petlas model TA110.
Za kpl zapłaciłem troszkę ponad 4 tys .
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Pozostaje tylko jakimś cudem zdjąć stare i założyć nowe :)
Miałem problem z filtrem hydrauliki ,zamiennik WIX 51551 okazał się troszkę nie właściwy .Wszystkiemu winny był wystający nypel w korpusie ciągnika.
https://youtu.be/6dAyg4IM-Ok

Przerobiłem sobie też system 3pkt zawiesia ,zaczęło się od rozebrania i nasmarowania regulowanego wieszaka .
W wiesza
ku zastosowali łożysko oporowe które pod obciążeniem przejmuję obciążenie dzięki czemu można bez problemu regulować długość wieszaka.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
https://youtu.be/RvvhFM877hc

Re: Kubota L4150D piotrbpm

: 12 mar 2017, 18:22
autor: k_sit
Calkiem calkiem dwie regulacje, Piotrze co do siłownika to on w moim Kubusiu w momencie wyrównania pomiędzy ramionami jest w połowie swego wysuwu.

Re: Kubota L4150D piotrbpm

: 26 mar 2017, 14:02
autor: piotrbpm
Myślę że nie będzie z tym problemu ,lewy mechaniczny ma skok 10cm a prawy 14cm więc jest spora tolerancja do ustalenia odpowiedniej wysokości a teraz są na jednej wysokości :)
Podczas testów wyszło na to że przeciekała chłodnica i musiałem ją polutować (chyba się udało ) potem robiłem sprężarką testy pompowałem powietrze a w środku było trochę wody i lutowałem dopóki nie było wycieku .
W między czasie zdobyłem się na zaprojektowanie i wykonanie nowej podstawy pod akumulator bo stara była bardzo skorodowana .
Nowa ma grubość 3 mm i liczne wzmocnienia ,dałem nawet trójkąty e miejscu mocowania rurek które idą do góry mocowania grila .
Pozostawiłem tylko dolne płaskowniki oraz górną część z rurek,do wymiany poszła cała blacha oraz dwie kolumny z ceownika które miały bardzo głębokie wżery .
Wyszło dobrze ,wszystko pasuję spawałem oczywiście na ciągniku ponieważ chciałem aby wszystkie otwory maski podstaw pasowały jak ulał :)
Dorobiłem też mocowanie akumulatora z kawałka płaskownika i dwóch śrub oraz podkładek .
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Re: Kubota L4150D piotrbpm

: 04 cze 2017, 10:24
autor: piotrbpm
Wieszak prawy usprawniony o siłownik hydrauliczny
viewtopic.php?f=61&t=1690
Zamieściłem też filmik z wymianą dodatkowego rozdzielacza z 2 sekcyjnego na 4 sekcyjny
viewtopic.php?f=36&t=1691

Re: Kubota L4150D piotrbpm

: 20 lip 2017, 14:53
autor: piotrbpm
Wymiana alternatora zamieściłem w dziale elektryka .
viewtopic.php?f=34&t=1735