Kubota GL 23 Wyciek z przedniego mostu

Awatar użytkownika
petra
Posty: 604
Rejestracja: 23 paź 2013, 18:25
Lokalizacja: Warszawa/ Brok

Kubota GL 23 Wyciek z przedniego mostu

Post autor: petra » 11 sie 2014, 18:46

Witam, wczoraj po powrocie do domu pisałem o nowej/ starej usterce - wyciek oleju z prawej zwrotnicy. Do tej pory tylko się pociło i mimo, że zgłosiłem usterkę w Bossie nie bardzo się tym przejmowałem. Ważniejszy był silnik i odma i tym zaprzątałem sobie głowę. W ostatnią sobotę jednak zwróciłem uwagę na dość dużą plamę oleju przy kole.

Obrazek

Obrazek

Miałem trochę drewna do przewiezienia więc sprawdziłem olej - jest stan, więc wytarłem olej i do roboty. Po powrocie do garażu stwierdziłem jednak, że chyba nie obejdzie się bez uszczelnienia. Zobaczcie sami następne fotki.

Obrazek

Obrazek

Po zdjęciu koła i wytarciu oleju wygląda to tak.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Niestety zgłaszany mały wyciek nie został naprawiony! Mam jednak pecha i poważnie zastanawiam się nad oddaniem traktora do sprzedawcy lub sprzedażą. Jak kupię drugi może będzie bardziej fartowny? Z drugiej strony może jednak się okazać, że naprawiłem już wszystko i kupiec będzie miał sprawny sprzęt, a ja nowy kłopot.
Żartowałem, zamierzam DALEJ TO CIĄGNĄĆ.
Wyciek na pewno jest z połączenia goleni z główką tylko nie bardzo wiem jak najlepiej dobrać się do tego uszczelniacza, bo na moją głowę powinien być tam jakiś uszczelniacz.
Mam pytanie - czy w waszych traktorkach jest jakieś odpowietrzenie mostu? Bo w identycznym modelu zauważyłem inny od mojego korek i tam był chyba odpowietrznik.

Obrazek

Swoją drogą fajne "trawiaste" No nie!
W moim traktorku jest płaska nakrętka, która szczelnie zamyka wlew oleju.
pozdrawiam
Petra
Petra
Kubota GL23

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Kubota GL 23 Wyciek z przedniego mostu

Post autor: piotrbpm » 11 sie 2014, 19:04

o kurcze troszkę nie ogarniam czasowo i nie czytam wszystkiego może jak ktoś ma jakieś pytanie na pw wtedy widzę bo mam wiadomość .
Odpowietrzenie hmm np w ym2210d starszej wersji była wygięta rurka ,w obecnym iseki tl3200f w korku wlewowym mam odpowietrznik i niestety zero miarki .W ogóle troszkę brakuje mi korka spustowego z mechanizmu różnicowego .Ogólnie wyciek na zwrotnicach to norma i zawsze tam wymieniałem simering we wszystkich 4x4 jakie miałem .W Yanmarkach np 2310 i 2420 nie miałem odpowietrznika jeśli dobrze pamiętam .
Ogólnie to kroje temat o przednich napędach ale kurcze teraz brak czasu (malinki... )Nawet nie mam czasu na mojego Iseki który płacze olejem gdzie się da z tyłu :/eh
Pokaż fotki od dołu i zobacz mój filmik z iseki tl3200f może masz na dole takie korki jak ja ?
Od góry nie widzę kurcze jak to zdemontować chyba że odkręcasz całą zwrotnice ...
Ogólnie temat 4x4 bardzo lubię :)
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2535
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Kubota GL 23 Wyciek z przedniego mostu

Post autor: marekspectra » 12 sie 2014, 09:24

Zbyszku dasz radę! na początek rys pogladowy z modelu L2025
Schirmfoto_2014-08-12_090857.jpg
Schirmfoto_2014-08-12_090857.jpg (30.92 KiB) Przejrzano 11085 razy

Poszukam czegoś bardziej podobnego do Twojego modelu, ale nie bedzie wielkich różnic...


Procedura bedzie taka :


Zdejmujesz pokrywe gumową , czyli zaslepkę od dołu. Zdejmujesz seger wew. wyjmujesz go wraz z podkładkami regulacyjnymi, wyjmujesz łożysko, wypada koło zebate i wałek , ten pionowy. Zdejmujesz seger zewnętrzny z tuleji ( tej fajki) Zwolnica spada w dół. Wymienisz uszczelniacz. Składasz z powrotem.

Problemy to wyjecie tego pierwszego łożyska - nie ma bardzo go jak wybić. Zapewne bedziesz musiał rozkrecic pokrywę zwolnicy. I po jej zdjęciu ( wraz z wałem koła) bedziesz miał dostęp, przez takie okienko do dolnego koła zębatego. Delikatnie pobijając je z góry - łożysko powinno wyjsć.

Kolejnym problemem jest zdobycie zaślepki gumowej - fachowo nazywa sie to Pokrywa Gumowa w skrócie PG. Są w detalu ale trudno trafić z rozmiarem. W moim przpadku jest to 75mm. A w handlu są 72 i 80mm.

Odpowietrzenie to temat ważny. U siebie też nie widzę odpowietrznika. Ale pokaże jak sobie z tym poradze za kilka dni.
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

Awatar użytkownika
petra
Posty: 604
Rejestracja: 23 paź 2013, 18:25
Lokalizacja: Warszawa/ Brok

Re: Kubota GL 23 Wyciek z przedniego mostu

Post autor: petra » 12 sie 2014, 20:10

Marku, dzięki za podpowiedź i rysunek, wygląda to na prostą robotę i faktycznie sam to postaram się uszczelnić. Musze sprawdzić, ale u mnie od dołu są zaślepki raczej metalowe. Zacznę jednak od jakiegoś odpowietrznika. Zajrzałem na "agrofoto" i tam koledzy radzą wykorzystać odpowietrznik pompy paliwa od C-360 , gdzie indziej znalazłem śrubę zwolnicy od tego ciągnika z odpowietrzeniem o nr.kat.422501800 , pozostaje problem gwintu.
Dlaczego tak się uparłem z tym odpowietrzeniem, a no zastanawia mnie, że olej przy kole pojawił się jak postawiłem kubotę w garażu po małej wycieczce po działce i okolicy. Wcześniej także, tak po tygodniu garażowania, nieraz pojawiała się plama oleju. Wydaje mi się że podczas naprawy w Miliczu mechanicy mogli także uzupełnić olej w przodzie więc ...i wyciek większy. Spróbować warto, może nie trzeba będzie rozbierać?
Fajne rozwiązanie odpowietrzenia w quadzie

Obrazek

Pozdrawiam
Petra
Petra
Kubota GL23

runejo
Posty: 26
Rejestracja: 13 sty 2014, 23:50

Re: Kubota GL 23 Wyciek z przedniego mostu

Post autor: runejo » 13 sie 2014, 00:07

Witam rok temu wymieniałem simering w mojej kubocie aste lało z tego samego miejsca odkręcasz śruby wokół piasty odbezpieczasz seger i wszystko schodzi ładnie w dół , orginalny simering jest z taką wargą ja zastosowałem bez ale trzyma.Generalnie prosta czynnosć miałem jedynie problem ze zbiciem w dół całej piastyale jakoś poszło.

Awatar użytkownika
petra
Posty: 604
Rejestracja: 23 paź 2013, 18:25
Lokalizacja: Warszawa/ Brok

Re: Kubota GL 23 Wyciek z przedniego mostu

Post autor: petra » 18 sie 2014, 00:25

Witam, byłem w Agromie - w pierwszym sklepie nic na ten temat nie słyszeli, w drugim mieli korki, ale bez odpowietrznika!! Poza tym gwint nie taki, trzeba by było ... za dużo zachodu.
Korek w imadło i małym wiertłem załatwiłem sprawę - efekt taki że kosiłem trawę kilka godzin i nie widać wycieku ani pocenia się z uszczelniacza. Jutro pokażę fotki tego korka z "moim odpowietrznikiem" zrobionym na wzór takiego jak w C-360 przy zwolnicy. Zastanowiło mnie to że jak odkręcałem korek to słychać było "syczenie" powietrza - każdy uszczelniacz padnie jak brak odpowietrzenia skrzyni.
Pozdrawiam
Petra
Petra
Kubota GL23

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2535
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Kubota GL 23 Wyciek z przedniego mostu

Post autor: marekspectra » 18 sie 2014, 08:38

Zbyszku ja kupiłem taki odpowietrznik :

Obrazek


I wmontuję go w korek wlewowy skrzyni biegów ( powrót ładowacza robi cisnienie) Kupię drugi i wkrece go w korek od mostu.

W Kubotach które szły na europę czyli tych które nie brodzą w wodzie na polach z ryżem, są montowane odpowietrzniki chyba fabryczne... w kazdym razie widziałem kilka takich z odpowietrznikami.
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

Awatar użytkownika
petra
Posty: 604
Rejestracja: 23 paź 2013, 18:25
Lokalizacja: Warszawa/ Brok

Re: Kubota GL 23 Wyciek z przedniego mostu

Post autor: petra » 18 sie 2014, 20:05

Witaj, uważam także że odpowietrzenie to ważna sprawa. Odpowietrznik jaki pokazałeś jest super, niestety takiego w agromie mi nie pokazali i wymyśliłem coś takiego

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Takie odpowietrzenie zwolnicy zrobili w C-360, jak wyczytałem na agrofoto. Widziałem taki korek w katalogu części, ale nie był dostępny w hurtowni z którą współpracuje sklep z Ostrowi Maz.
Nie mam jak na razie wiertarki stołowej i musiałem sobie radzić ręczną. Wyszło całkiem nieźle.
Wyciek jak na razie został wyeliminowany - mam nadzieję!
Korek wlewu oleju skrzyni "załatwiłem" natomiast tak

Obrazek

Pomysł własny - trochę ...prowizoryczny i musi wystarczyć aż czegoś lepszego nie wymyślę.
Pozdrawiam
Zbyszek
Petra
Kubota GL23

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Kubota GL 23 Wyciek z przedniego mostu

Post autor: piotrbpm » 18 sie 2014, 21:08

Halo halo a gdzie rozmiary simeringów ? 8-) proszę podać będzie dla kolejnych użytkowników :)
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

Awatar użytkownika
petra
Posty: 604
Rejestracja: 23 paź 2013, 18:25
Lokalizacja: Warszawa/ Brok

Re: Kubota GL 23 Wyciek z przedniego mostu

Post autor: petra » 19 sie 2014, 18:49

Piotrze, rozmiarów nie znam bo ... nie wymieniałem. Na początek poluzowałem korek i ...jakby przestało ciec z goleni, więc zrobiłem te dziurki w korku i koszenie przy załączonym 4x4 przez około 2-3 godziny.
Na goleni zwolnicy i nigdzie indziej brak wycieków. Muszę teraz zrobić sobie przejazd taki jak dwa tygodnie temu po drewno i jak nie będzie wycieków to problem rozwiązany. Przy dużej temperaturze powietrza i jeździe na najwyższym przełożeniu, olej dostał temperatury i wytworzyło się ciśnienie, które znalazło sobie najsłabszy punkt - uszczelniacz w zwolnicy. Odpowietrzenie spowoduje brak ciśnienia i brak wycieków !!! Dobrze kumam?
A cha jeszcze fotka z dołu zwolnicy - jest korek, taki jakby metalowo-gumowy ?!

Obrazek

pozdr
Zbyszek
Petra
Kubota GL23

ODPOWIEDZ