Przy pobieżnych oględzinach traktorka i przesmarowaniu kalamitek układu kierowniczego i pod spodem osi hamulców i sprzęgła zauważyłem lekki luz na piaście przedniego koła- tak jakby niedokręcone nakrętki felgi.
Oglądałem ponownie film piotra z prac przy f16d i w moim pewnie będzie to samo. Wygląda na zużyte łożysko (są tam 3szt ?).
Czy da się odkręcić samą piastę bez demontażu zwrotnicy?
Czy demontaż/ montaż łożysk ,uszczelniaczy, tulei itp jest możliwy bez prasy
Zdaję się ,że łożyska są typowe i jak z ich dostępnością?
Na razie jeżdżę i obserwuję ten luz, a jak skończą się roboty i nic nie będzie się złego działo to w jesieni zabieram się za remont piasty. Jak się da wyjąć samą piastę to pewnie oddam ją w dobre ręce.
Yanmar F17D
- yanmarf17d
- Posty: 939
- Rejestracja: 03 mar 2017, 21:31
- Lokalizacja: podkarpackie/Bratkówka
Re: Yanmar F17D
Zdzisław - YanmarF17D +kosiarka sadown 120 + miniładowacz+ paleciak + wiertnica +pług jednoskibowy+pług do śniegu+przyczepka +glebogryzarka RSA 130M+kultywator+pielnik+inne
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
- yanmarf17d
- Posty: 939
- Rejestracja: 03 mar 2017, 21:31
- Lokalizacja: podkarpackie/Bratkówka
Re: Yanmar F17D
Przyszła kolej na wymianę oleju w silniku i filtrów olejowych i hydraulicznych.
Jako ,że już opisywałem wymianę oleju w silniku ,to teraz krótka relacja z prac przy filtrach hydraulicznym i wkładzie siatkowym .
Filtr zakupiony razem z wkładem filtra paliwa (tractor,com)
Żeby dokonać wymiany filtra należało spuścić olej hydrauliczno przekładniowy. W moim zalany jest oryginalny TF500.
Za korki spustowe służą korki w zwolnicach i zaślepka wkładu filtracyjnego pod wałkiem WOM

Jako ,że już opisywałem wymianę oleju w silniku ,to teraz krótka relacja z prac przy filtrach hydraulicznym i wkładzie siatkowym .
Filtr zakupiony razem z wkładem filtra paliwa (tractor,com)
Żeby dokonać wymiany filtra należało spuścić olej hydrauliczno przekładniowy. W moim zalany jest oryginalny TF500.
Za korki spustowe służą korki w zwolnicach i zaślepka wkładu filtracyjnego pod wałkiem WOM
Zdzisław - YanmarF17D +kosiarka sadown 120 + miniładowacz+ paleciak + wiertnica +pług jednoskibowy+pług do śniegu+przyczepka +glebogryzarka RSA 130M+kultywator+pielnik+inne
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
- yanmarf17d
- Posty: 939
- Rejestracja: 03 mar 2017, 21:31
- Lokalizacja: podkarpackie/Bratkówka
Re: Yanmar F17D
Przed spuszczeniem całkowitym oleju można pozwolić sobie na wymianę filtra hydraulicznego. Ze zwolnic i górnej części skrzyni biegów poszło ok.6-7l. Filtr znajduje się pod lewym podestem ,obok pedału sprzęgła. Sama wymiana nie przysparza kłopotów i całą operację można wykonać w rękach bez użycia kluczy
.

Tu złapiemy jeszcze ok. 2l oleju.
Na końcu pozostanie odkręcenie dekielka z filtrem siatkowym tzw. odmulaczem
Tu złapiemy jeszcze ok. 2l oleju.
Na końcu pozostanie odkręcenie dekielka z filtrem siatkowym tzw. odmulaczem
Zdzisław - YanmarF17D +kosiarka sadown 120 + miniładowacz+ paleciak + wiertnica +pług jednoskibowy+pług do śniegu+przyczepka +glebogryzarka RSA 130M+kultywator+pielnik+inne
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
- yanmarf17d
- Posty: 939
- Rejestracja: 03 mar 2017, 21:31
- Lokalizacja: podkarpackie/Bratkówka
Re: Yanmar F17D
Ostatni etap wymiany i czyszczenia filtrów.
Po odkręceniu dekielka wylewa się reszta oleju ok. 7l i mamy dostęp do wkładu filtra siatkowego.

Filtr okazał się nad podziw czysty.

Jeszcze usuwanie pozostałości oleju pod filtrem, mycie wkładu, tak na wszelki wypadek
i teraz dekielek. Oring w pokrywie był przecięty i zgnieciony i pewien japończyk uszczelniał jakąś gumą przy wymianie oleju hydraulicznego. Wymiana była na "stówę" o czym świadczą czystość i rodzaj oleju, stan filtra, ślady na obudowie pokrywy i dodatkowe "uszczelnienia".
Nowy oring ma wymiary 55x2
Po dokręceniu wszystkich elementów wystarczyło ponownie wlać olej (16l), który został poddany dodatkowej filtracji

Do filtrowania użyłem wymytego wkładu stosowanego wcześniej w układzie paliwowym. Robota żmudna, ale się opłaciło.
Po odkręceniu dekielka wylewa się reszta oleju ok. 7l i mamy dostęp do wkładu filtra siatkowego.
Filtr okazał się nad podziw czysty.
Jeszcze usuwanie pozostałości oleju pod filtrem, mycie wkładu, tak na wszelki wypadek
Nowy oring ma wymiary 55x2
Po dokręceniu wszystkich elementów wystarczyło ponownie wlać olej (16l), który został poddany dodatkowej filtracji
Do filtrowania użyłem wymytego wkładu stosowanego wcześniej w układzie paliwowym. Robota żmudna, ale się opłaciło.
Zdzisław - YanmarF17D +kosiarka sadown 120 + miniładowacz+ paleciak + wiertnica +pług jednoskibowy+pług do śniegu+przyczepka +glebogryzarka RSA 130M+kultywator+pielnik+inne
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
