Kubota GL23 - odpowietrzenie silnika-odma
- marekspectra
- Posty: 2535
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: Kubota GL23 - odpowietrzenie silnika-odma
Jak tam.. masz już filmik?
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne
Re: Kubota GL23 - odpowietrzenie silnika-odma
Obiecany film już na youtube więc mogę go wkleić na nasze forum.
Sprawdzę jeszcze "to dmuchanie" po jakimś czasie i zmienię olej. Ale najpierw muszę kupić filtr, a z tym to nie takie proste w W-wie bo "nie mamy katalogu do tego modelu" a z pod Wrocławia ściągać sam filtr oleju ? Filtr - 25 zł a koszt przesyłki - 15 zł.
Poczekam do "wpływu na konto" i zamówię komplet na "zaś" lub jeszcze jakieś przydamisie.
Pozdrawiam
Ps.
Muszę chyba potrenować "gadkę na sucho" albo najpierw coś zakąsić może wyjdzie lepiej.
Sprawdzę jeszcze "to dmuchanie" po jakimś czasie i zmienię olej. Ale najpierw muszę kupić filtr, a z tym to nie takie proste w W-wie bo "nie mamy katalogu do tego modelu" a z pod Wrocławia ściągać sam filtr oleju ? Filtr - 25 zł a koszt przesyłki - 15 zł.
Poczekam do "wpływu na konto" i zamówię komplet na "zaś" lub jeszcze jakieś przydamisie.
Pozdrawiam
Ps.
Muszę chyba potrenować "gadkę na sucho" albo najpierw coś zakąsić może wyjdzie lepiej.
Petra
Kubota GL23
Kubota GL23
- marekspectra
- Posty: 2535
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: Kubota GL23 - odpowietrzenie silnika-odma
No i extra filmik!
Widać wyraźnie że GrandeL jest rozwinieciem starej serii L . praktycznie wszystko jest bez mała takie samo.
Z filmiku widać że jest problem z dmuchaniem. Nie bez przyczyny mechanicy wpuscili węża do kanału ssącego - w ten sposób ukryli te przedmuchy
A jaka była szczelność tego połąćzenia - kazdy widział. Gdybyś tego nie naprawił podcisnienie wciągało by cały syf z komory prosto na tłoki. Po przykładzie mojego silnika widać ile tego syfu przez cały sezon może sie tam odłożyć. Po jednym sezonie mogło być po silniku!
Moje sugestie są takie:
Silnik nie robi wrażenia zuzytego - ładnie równo pracuje, jak piszesz zapala w zimie, nie kopci z wydechu. Jesli skontrolujesz i stwierdzisz że nie bierze oleju to wielce możliwe że przedmuchy biorą sie z nie zuzytych tylko z zapieczonych pierscieni tłokowych ( z paroletniego stania w bez ruchu lub przegrzania silnika) Generalnie wymiana pierścieni sprawę załatwi definitywnie ale to jest pewien koszt.
Koniecznie pomyśl o zrobieniu testu na ciśnienie sprężania jak robił Krzysiek..
Będąc na twoim miejscu i mając w perspektywie wymianę oleju - najpierw sprawdziłbym który cylinder jest najsłabszy a później ustawił bym go GMP , wlał pół szklanki ropy i zostawił na trzy dni. Operacje powtórzył ze dwa razy. A nastepnie wymienił olej na nowy.
Mysle czy mógłby być jakiś inny powód dymienia niż pierscienie, ale głowica, uszczelka pod głowicą czy prowadnice zaworowe... jakoś nie umiem sobie wyobrazić żeby to dawało taki efekt.
Widać wyraźnie że GrandeL jest rozwinieciem starej serii L . praktycznie wszystko jest bez mała takie samo.
Z filmiku widać że jest problem z dmuchaniem. Nie bez przyczyny mechanicy wpuscili węża do kanału ssącego - w ten sposób ukryli te przedmuchy
Moje sugestie są takie:
Silnik nie robi wrażenia zuzytego - ładnie równo pracuje, jak piszesz zapala w zimie, nie kopci z wydechu. Jesli skontrolujesz i stwierdzisz że nie bierze oleju to wielce możliwe że przedmuchy biorą sie z nie zuzytych tylko z zapieczonych pierscieni tłokowych ( z paroletniego stania w bez ruchu lub przegrzania silnika) Generalnie wymiana pierścieni sprawę załatwi definitywnie ale to jest pewien koszt.
Koniecznie pomyśl o zrobieniu testu na ciśnienie sprężania jak robił Krzysiek..
Będąc na twoim miejscu i mając w perspektywie wymianę oleju - najpierw sprawdziłbym który cylinder jest najsłabszy a później ustawił bym go GMP , wlał pół szklanki ropy i zostawił na trzy dni. Operacje powtórzył ze dwa razy. A nastepnie wymienił olej na nowy.
Mysle czy mógłby być jakiś inny powód dymienia niż pierscienie, ale głowica, uszczelka pod głowicą czy prowadnice zaworowe... jakoś nie umiem sobie wyobrazić żeby to dawało taki efekt.
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne
Re: Kubota GL23 - odpowietrzenie silnika-odma
Petra Filtr dobierzesz w sklepie z olejami czy z częściami motoryzacyjnymi bez zbędnych kosztów .Ważny jest wymiar gwintu i wielkość uszczelki .
Z tą ropą to nie stosuj lepiej kup nafty butelkę .Olej napędowy ma związki siarki, które olej silnikowy pochłania neutralizując je.Właściwość oleju obniża się, korozja części .
Z tą ropą to nie stosuj lepiej kup nafty butelkę .Olej napędowy ma związki siarki, które olej silnikowy pochłania neutralizując je.Właściwość oleju obniża się, korozja części .
- plastek334
- Posty: 373
- Rejestracja: 03 lis 2013, 22:27
Re: Kubota GL23 - odpowietrzenie silnika-odma
Jeśli chodzi o filtr Oleju bez problemu dobierają w sklepie najlepiej zawieść stary na wzór ja dałem za swój 18 zł .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Kubota GL23 - odpowietrzenie silnika-odma
Dzięki koledzy, za wszystkie rady i porady. Pracuję w motoryzacji więc na pewno sobie coś załatwię.
Jeżeli chodzi o naftę to już zastosowałem ale może byłem za "delikatny" bo wstrzyknąłem jak już chyba pisałem około 30 ml do każdego otworu po świecy w odstępach kilku godzin, po tym zabiegu odpaliłem kabrioleta bez żadnych problemów, a nawet bym powiedział że zaskoczył rewelacyjnie. W trakcie tej "renowacji" tylko raz przekręciłem silnik rozrusznikiem i gdybym nie cofnął kluczyka na zero to bym go zapalił bez świec - były tylko dokręcone paluchami. Ręczne przekręcanie było bardzo trudne bo mało miejsca, a na biegu to zapomnij - ciężkie to bydle. To nie maluch ani nawet 125p , mimo to kilka razy udało mi się ruszyć wałem poprzez koło pompy wodnej.
Filtry oleju już mam "zlokalizowane" jako tako bo importerzy nasi podawali mi sprzeczne informacje, ale może opiszę to w dziale "Kubota GL 23" to przynajmniej inni użytkownicy skorzystają z moich "teoretycznych" poszukiwań odpowiedników filtrów zamontowanych na przeglądzie u importerów.
Zamierzam także przed wymianą oleju zastosować preparat firmy Forte "Forte motor flush" i zobaczymy jak pożyjemy - jak mawiają nasi sąsiedzi.
A pro po mojej pracy, nauczony jestem do dobierania wszystkiego na podstawie dokumentacji i nawet filtr chciałem tak sobie zakupić, ale niestety jak się okazuje nie wszystko tak można. W przypadku filtra trzeba uważać nie tylko na wymiary ale także na rodzaj - są z zaworem i bez a to jest bardzo ważne. Ale nawet fabryce w dokumentacji zdarzają się wpadki - znam to z autopsji.
Trzeba nie raz pomacać.
Pozdrawiam
Zbyszek
Jeżeli chodzi o naftę to już zastosowałem ale może byłem za "delikatny" bo wstrzyknąłem jak już chyba pisałem około 30 ml do każdego otworu po świecy w odstępach kilku godzin, po tym zabiegu odpaliłem kabrioleta bez żadnych problemów, a nawet bym powiedział że zaskoczył rewelacyjnie. W trakcie tej "renowacji" tylko raz przekręciłem silnik rozrusznikiem i gdybym nie cofnął kluczyka na zero to bym go zapalił bez świec - były tylko dokręcone paluchami. Ręczne przekręcanie było bardzo trudne bo mało miejsca, a na biegu to zapomnij - ciężkie to bydle. To nie maluch ani nawet 125p , mimo to kilka razy udało mi się ruszyć wałem poprzez koło pompy wodnej.
Filtry oleju już mam "zlokalizowane" jako tako bo importerzy nasi podawali mi sprzeczne informacje, ale może opiszę to w dziale "Kubota GL 23" to przynajmniej inni użytkownicy skorzystają z moich "teoretycznych" poszukiwań odpowiedników filtrów zamontowanych na przeglądzie u importerów.
Zamierzam także przed wymianą oleju zastosować preparat firmy Forte "Forte motor flush" i zobaczymy jak pożyjemy - jak mawiają nasi sąsiedzi.
A pro po mojej pracy, nauczony jestem do dobierania wszystkiego na podstawie dokumentacji i nawet filtr chciałem tak sobie zakupić, ale niestety jak się okazuje nie wszystko tak można. W przypadku filtra trzeba uważać nie tylko na wymiary ale także na rodzaj - są z zaworem i bez a to jest bardzo ważne. Ale nawet fabryce w dokumentacji zdarzają się wpadki - znam to z autopsji.
Trzeba nie raz pomacać.
Pozdrawiam
Zbyszek
Petra
Kubota GL23
Kubota GL23
- marekspectra
- Posty: 2535
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: Kubota GL23 - odpowietrzenie silnika-odma
Poza tym jest taki parametr jak przepustowość. Nie zawsze wymiar zewnętrzny filtra świadczy o ilości przepływu oleju . Nie chciałbym zastosować filtra który ma za mały przepływ, stawia opór. Bo skończy sie tym, że ciśnienie wywali środek i wepchnie farfocle do mgistrali - czyli silnik na złom. Czytałem kiedyś o silniku mercedesa który został zniszczony w ten sposób.petra pisze: ....
A pro po mojej pracy, nauczony jestem do dobierania wszystkiego na podstawie dokumentacji i nawet filtr chciałem tak sobie zakupić, ale niestety jak się okazuje nie wszystko tak można. W przypadku filtra trzeba uważać nie tylko na wymiary ale także na rodzaj - są z zaworem i bez a to jest bardzo ważne. Ale nawet fabryce w dokumentacji zdarzają się wpadki - znam to z autopsji.
Trzeba nie raz pomacać.
Pozdrawiam
Zbyszek
Polecam korzystanie z tabel producentów i tabel zamienników.
Petra jak znajdziesz filtr dla siebie, sprawdzimy czy zamienny jest z moim - przecież mamy prawie identyczne silniki
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne
Re: Kubota GL23 - odpowietrzenie silnika-odma
Petra jak znajdziesz filtr dla siebie, sprawdzimy czy zamienny jest z moim - przecież mamy prawie identyczne silniki 
Marku, wydaje mi się że na 99% mój filtr będzie taki:
Filtron - OP 557
Sędziszów - PP 474
Rozmawiałem z koleżanką z hurtowni i mogę je kupić w cenie "dla mnie" - 15-16 zł.
Jak wizja lokalna się potwierdzi to kupuję w ciemno!!!!
Zbyszek
Marku, wydaje mi się że na 99% mój filtr będzie taki:
Filtron - OP 557
Sędziszów - PP 474
Rozmawiałem z koleżanką z hurtowni i mogę je kupić w cenie "dla mnie" - 15-16 zł.
Jak wizja lokalna się potwierdzi to kupuję w ciemno!!!!
Zbyszek
Petra
Kubota GL23
Kubota GL23
Re: Kubota GL23 - odpowietrzenie silnika-odma
Ja u siebie mam filtr boscha . Co do pierścieni to zalewałem kilka dni.
- plastek334
- Posty: 373
- Rejestracja: 03 lis 2013, 22:27
Re: Kubota GL23 - odpowietrzenie silnika-odma
Do mojego traktorka w sklepie dobrali właśnie filtron OP 557
