Nie znalazłem na forum żeby to było omawiane, więc zakładam nowy temat.
Chodzi o uszczelnienie przedniego napędu.
Można wyróżnić 2 typy przegubów zwolnic:
Kolumna skrętna (zdjęcie kolegi szam z innego tematu):

Gdzie uszczelnienie jest (a raczej go brak w tym przykłdzie
Drugi typ przegubów z kulą na końcu (zdjęcie z internetów):
Z tego co widziałem na rysunkach:
Wygląda na to, że pod tym pierścieniem widocznym na zdjęciu siedzi dociśnięty uszczelniacz.
Moje pytanie brzmi, który system jest lepszy? Jakie są ich wady i zalety. Co w przypadku gdy traktorek używany jest w środowisku agresywnym i kula przegubu ulegnie korozji?
Pytam bo oglądałem traktorek w selltechu i te uszczelniacze przy główkach zwolnicy praktycznie już wypadły, oleju raczej żadnego tam nie ma. Sprzedawca mówił, że jest to jak najbardziej do zrobienia, tylko zastanawiam się jaką ma to żywotność. Traktorek będzie używany w środowisku kwaśnym - torfowisko, i boję się, że korozja może skutecznie skracać żywotność takiego przegubu w porównaniu do pierwszego przykładu kolumny.
PS. Jak ktoś kupował traktorek w selltech koło Trzebnicy i miał styczność z ich serwisem to proszę o PW.
Pozdrawiam.
