Kubota B1902

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 779
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Kubota B1902

Post autor: emek650 » 16 lut 2016, 09:56

https://www.youtube.com/watch?v=G_oZ0pgWdIs
Jeżeli wysuw siłownika jest wystarczający to patent z mocowaniem siłownika na wachaczu wydaje się dobrym rozwiązaniem, wachacz na sprężynie załatwi sprawę trudnego startu.Pozwoliłem sobie skopiować link z postu kol."plastek".

zbYszek
Posty: 441
Rejestracja: 29 lip 2014, 12:27
Lokalizacja: gmina Kluki :)

Re: Kubota B1902

Post autor: zbYszek » 16 lut 2016, 19:24

Cadi pisze:Co do silownika,to tam gdzie kupowalem powiedzieli mi ze podniesie dwie tony lekko
To akurat jest łatwe do zweryfikowania: Wyznaczasz powierzchnię tłoka, przyjmujesz (sprawdzasz) jakie masz ciśnienie w układzie hydraulicznym i już możesz obliczać maksymalną siłę na w jednym i drugim kierunku pracy siłownika. Może być dwie tony. Pod warunkiem, że dokładnie w osi siłownika. ;)
Cadi pisze:Z tym startowym silownikiem niezla sprawa, tylko jak to jest podlaczone ?
IMO równolegle. Podajesz ciśnienie na oba siłowniki i na początku zaczyna działać ten, który ma do pokonania najmniejszą siłę - czyli startowy właśnie. Z chwilą kiedy się wysunie na maksa całe ciśnienie zaczyna iść na ten główny, który już - dzięki zadziałaniu startowego - wyszedł ze swego martwego punktu i może dalej podnosić.
Cadi pisze:Ale mysle jezeli silownik zamocuje w jak mozliwie najnizszym miejscu ? moze warto os odsunac do tylu ramy i pake podniesc wzgledem ramy ?
Najlepszym układem jest, gdy siłownik w momencie startu jest ustawiony prostopadle do podłoża (i podłogi skrzyni) oraz jest jak najbardziej odsunięty od osi obrotu skrzyni. Dużo pomaga, kiedy oś obrotu skrzyni jest odsunięta od jej wysypującej krawędzi w stronę siłownika.
Teraz: Jeżeli podniesiesz skrzynię względem ramy i osi kół, to robi ci się więcej miejsca na ustawienie siłownika bliżej pionu.
Wydaje mi się, że w przypadku lekkiej przyczepki wskazane rozwiązanie z opuszczającą się stopą siłownika jest bardzo dobre - można zastosować "lekki" (słabszy) siłownik wymagający mniej oleju.
--
pozdrrrawiam!
zbYszek http://www.zbychewka.pl

Awatar użytkownika
Cadi
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2015, 11:59

Re: Kubota B1902

Post autor: Cadi » 16 lut 2016, 19:26

marekspectra pisze:Pierwsze strony...
viewtopic.php?f=38&t=322

A przede wszystkim TU:

viewtopic.php?f=38&t=321

Nożycowy w 3 stronnej to już majstersztyk :)

W zasadzie to ta dyskusja powinna być w nowym temacie w dziale PRZYCZEPY.

A w ogóle pasowałoby żebyś z wymiarował rozmiary ,odległości i średnice ( ten siłownik na fotce wygląda na mały a na drugiej już nie :) więc nie wiadomo co tam masz. Wtedy można siąść przy kawie i pomyśleć jak to ugryźć :)

Zabieram sie za ogladanie i czytanie :)

Wymiary sa takie : Przyczepa (paka) Dlugosc 206 cm, szerokosc 110 cm, 122 cm od przodu ramy do osi przyczepy.Od gory osi do dolu paki (poczatku paki) 23 cm.Teraz silownik : Dlugosc 66 cm, od srodkow tych otworow do jego mocowania , a wyjezdza na 40 cm, srednica calego 73 mm, srodek 63 mm i tlok 32 mm.

1) Mysle moze wystarczy jego postarac sie zamocowac jak najnizej
2) Zamocowac jak najnizej i podjac pake np 10 cm wyzej
3) Przeniesc os do tylu,podniesc pake i wzmocnic przedni dyszel...

Dalej niewiem jakie sa warianty :roll:

Awatar użytkownika
Cadi
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2015, 11:59

Re: Kubota B1902

Post autor: Cadi » 16 lut 2016, 19:27

emek650 pisze:https://www.youtube.com/watch?v=G_oZ0pgWdIs
Jeżeli wysuw siłownika jest wystarczający to patent z mocowaniem siłownika na wachaczu wydaje się dobrym rozwiązaniem, wachacz na sprężynie załatwi sprawę trudnego startu.Pozwoliłem sobie skopiować link z postu kol."plastek".

To dla mnie wyglada za ciezkie do zrealizowania....,caly ten system....i przeciez przyczepka moja nie jest tak duza....

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 779
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Kubota B1902

Post autor: emek650 » 16 lut 2016, 20:44

Cadi pisze:
emek650 pisze:https://www.youtube.com/watch?v=G_oZ0pgWdIs
Jeżeli wysuw siłownika jest wystarczający to patent z mocowaniem siłownika na wachaczu wydaje się dobrym rozwiązaniem, wachacz na sprężynie załatwi sprawę trudnego startu.Pozwoliłem sobie skopiować link z postu kol."plastek".

To dla mnie wyglada za ciezkie do zrealizowania....,caly ten system....i przeciez przyczepka moja nie jest tak duza....
O wiele prostsze niż np. "siłownik startowy", no i tańsze.

Awatar użytkownika
Cadi
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2015, 11:59

Re: Kubota B1902

Post autor: Cadi » 18 lut 2016, 19:01

zbYszek pisze:
Cadi pisze:Co do silownika,to tam gdzie kupowalem powiedzieli mi ze podniesie dwie tony lekko
To akurat jest łatwe do zweryfikowania: Wyznaczasz powierzchnię tłoka, przyjmujesz (sprawdzasz) jakie masz ciśnienie w układzie hydraulicznym i już możesz obliczać maksymalną siłę na w jednym i drugim kierunku pracy siłownika. Może być dwie tony. Pod warunkiem, że dokładnie w osi siłownika. ;)

znalazlem w internecie rozne programy do obliczania parametrow silownikow, to na roznych kalkulatorach podaje mi od 3 do 5 ton :roll:

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2535
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Kubota B1902

Post autor: marekspectra » 18 lut 2016, 19:31

Emek, powiem tak, żeby wy kiprować trawę, a nie wchodzić w mechanizmy i dźwignie spróbuj tak:


Na środku osi przyspawaj uchwyty siłownika tak by były skierowane w dół. (patrząc z perspektywy lewego koła uchwyt ustaw jak na godzinę 7) Załóż siłownik tak aby był skierowany w kierunku przodu traktorka. Tam gdzie sie kończy wspawaj poprzeczkę paki, a do niej uszy do montażu siłownika.


Siłownik w stanie spoczynku będzie ustawiony pod katem. W momencie dostarczenia ciśnienia powinien sie zacząć wysuwać im bardziej będzie się wysuwał tym bardziej będzie sie ustawiał w kierunku pionu. W skaranym przypadku może oprzeć sie obudową o oś. Metodą prób i błędów należny znaleźć takie kat pod którym przyspawasz uchwyt do osi by uzyskać zadowalające wychylenie paki i brak kolizji z osią.

Generalnie ... spróbuj, nie wiele to kosztuje a może sie udać te 300kg wy kipruje :)

Obrazek

Pamiętaj im bardziej zapakujesz pakę tym większa będzie siła jaka działa na oś w jej najsłabszym miejscu. Sugerowałbym zastosowanie zastrzału który przejmie te siły wyginające i przeniesie dalej na konstrukcje ramy. To może być rura o większej średnicy . Nie chodzi o grubość scianki tylko o pole przekroju.

Popatrzyłęm teraz na wymiary.. siłownik może sie okazać za krótki... Może w niedzile bede miał chwile czasu - siądę i zrobie symulacje.
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 779
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Kubota B1902

Post autor: emek650 » 18 lut 2016, 19:52

Generalnie ... spróbuj, nie wiele to kosztuje a może sie udać te 300kg wy kipruje :)
Nie kumam o co Ci chodzi?????
Jakie 300kg?????
Emek, powiem tak, żeby wy kiprować trawę, a nie wchodzić w mechanizmy i dźwignie spróbuj tak:
Czy ja kogoś pytałem o kiprowanie trawy????
Przepraszam, chciałem tylko, w dobrej wierze, podsunąć koledze pomysł z rozwiązaniem mocowania siłownika.
Jeżeli to kogoś ubodło to przepraszam . :(

Awatar użytkownika
Cadi
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2015, 11:59

Re: Kubota B1902

Post autor: Cadi » 18 lut 2016, 19:58

Ja tak i myslalem zeby sprobowac nie przyspawac na stale,zeby potem mozna byloby zmienic.Mysle moze warto podniesc pake wyzej wzgledem ramy,bo zawiasy nie sa przyspawane na stale.Bedzie wiekszy kat...Jezeli bedzie za maly kat wychylenia paki,to mozna odniesc os do tylu troche,tylko ze bedzie wieksze obciazenie na polaczenie traktora z przyczepa.

Lub zastosowac uklad nozycowy w tym wypadku....

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1735
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Kubota B1902

Post autor: k_sit » 18 lut 2016, 20:03

Marku idziesz w dobrym kierunku uszy do mocowania siłownika rozstaw tak aby zmieścił się on (wymiar zew tulei ) . Następnie wspawaj poprzeczkę z uszami mocowania tłoczyska . Podnieś pakę i powinieneś mieć kąt 45 -65 st. w celu zwiększenia kąta do wymaganego należy przesunąć siłownik z mocowaniami do tyłu lub sworznie do przodu .

ODPOWIEDZ